اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

منتظر توجه بیشتر دولت آینده به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هستیم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در صورت توجه بیشتر می‌تواند قطب کشاورزی کشور باشد به همین دلیل منتظر توجه بیشتر دولت آینده به این بخش هستیم.

منتظر توجه بیشتر دولت آینده به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هستیم

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: این که همیشه می‌گوییم 10 درصد آب کشور متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است و یا این‌که منابع عظیم و ذخایر بزرگ داریم مایه افتخار است اما هنگامی باید افتخار کرد که از این منابع به صورت عملی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون از کمترین ظرفیت معادن و منابع خود در استان استفاده کرده‌ایم و اگر روزی حتی از یک سوم این توانمندی و استعداد استفاده کنیم نام کهگیلویه و بویراحمد در بین استان‌های برخوردار از منابع طبیعی کشور ثبت می‌شود.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی که اعتقاد دارد بر اساس ظرفیت‌های بالای کشاورزی استان و حوزه انتخابیه‌اش در کمیسیون کشاورزی مجلس عضو شده، عنوان کرد: در همان ابتدا عده‌ای معتقد بودند که ما در کمیسیون‌های دیگر حضور پیدا کنیم ولی من ترجیح دادم به دلایل مختلف در این کمیسیون باشم.

بزرگواری افزود: امروز کسی نیست که بتواند ادعا کند مهم‌تر از بخش کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم چراکه همه ظرفیت‌ها برای شکوفایی این صنعت در استان ما وجود دارد.

وی داشتن کشاورزانی با تجربه و قابل، فارغ‌التحصیلان کشاورزی به تعداد زیاد، منابع عظیم آبی و اراضی بسیار مستعد به همراه آب و هوای چهار فصل را از مهم‌ترین سرفصل‌های توانمندی بالقوه در بخش کشاورزی استان دانست و افزود: با داشتن این مشخصه‌ها و ویژگی‌های کم‌نظیر نباید کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در سطح کنونی قرار داشته باشد.

نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکنون نیروهای توانمند علمی بسیاری در حوزه کشاورزی داریم که باید با تلفیق این نیروهای کارآمد با تجربه کشاورزان سنتی و همچنین بهره‌گیری از اعتبارات کشوری، کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد را به سطح و جایگاه شایسته آن ارتقا دهیم.

بزرگواری خشکسالی‌های چند سال گذشته و اعتبارات اندک را از مشکلات دو تا سه سال اخیر بخش کشاورزی دانست و افزود: امیدواریم که در دولت جدید با رویکرد تدبیر که رئیس‌جمهور منتخب در پیش گرفته شاهد تحول و شکوفایی این بخش باشیم.

نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس از اقدامات خود در طول پنج سال گذشته در این کمیسیون برای شکوفایی بخش کشاورزی استان یاد کرد و گفت: بیشتر توان خود را در بحث تأمین آب کشاورزی گذاشتم و کارهای خوبی نیز صورت گرفت که در دولت آینده هم با تعاملی که با بخش کشاورزی خواهیم داشت این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول