اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان:

181 دوره آموزشی برای مهندسان کشاورزی گلستان برگزار شد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: در راستای افزایش توانمندی علمی اعضای سازمان، 181 دوره آموزشی برگزار شده است که در این دوره‎های آموزشی 11 هزار و 168 نفر شرکت کرده‎اند.

181 دوره آموزشی برای مهندسان کشاورزی گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهندس عباسعلی سلیمانی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در سال 1380 برابر ماده 123 قانون اساسی با تصویب مجلس شورای اسلامی به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و متعاقب آن در بهمن سال 1380 در استان گلستان نیز با تشکیل مجمع سازمان ناظم مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شکل گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: برابر قانون برای این سازمان اهداف گوناگونی همچون تلاش برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، تلاش برای رعایت اخلاق حرفه‎ای در کلیه امور کشاورزی، ارتقای سطح دانش و گسترش فناوری در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، تلاش برای افزایش کیفی و کمی تولیدهای کشاورزی، تلاش برای اجرای قوانین و مقررات مربوط به کشاورزی و صدور خدمات فنی کشاورزی و منابع طبیعی در داخل و خارج از کشور تعریف شده است که تلاش می‎شود این اهداف به نحو احسن پیاده شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان افزود: متعاقب اهداف، وظایفی نیز برای سازمان تعریف شده است که می‎توان به همکاری و هماهنگی با مراجع ذیربط برای گسترش و پیشبرد اهداف کشاورزی، تعیین و تنظیم تعرفه‎های خدمات امور کشاورزی و منابع طبیعی، تدوین دستورالعمل‎ها و ضوابط خاص صنفی و حرفه‎ای، رسیدگی به تخلف‎های صنفی و حرفه‎ای سازمان به عنوان جرائم عمومی از طریق هیئت‎های ذیربط  اشاره کرد.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی گلستان 6300 عضو دارد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان تصریح کرد: در راستای اهدافی که بیان شد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان از سال 1381 آغاز کرد و تاکنون نزدیک به 6 هزار و 300 نفر عضو دارد که بیش از سه درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور را تشکیل می‎دهد.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گرگان 3 هزار و 750 عضو مرد و 2 هزار و 522 عضو زن دارد که به ترتیب 3/3 و 2/3 درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کل کشور را تشکیل می‎دهند.

سلیمانی بیان کرد: در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان 5 هزار و 804 عضو با مدرک کارشناسی، 419 عضو با مدرک کارشناسی ارشد و 49 عضو با مدرک دکتری مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: تعداد شرکت‎های فنی و مهندسی در مجموع 320 شرکت است که اعضای حقوقی سازمان را تشکیل می‎دهند.

سلیمانی ابراز داشت: در راستای افزایش توانمندی علمی اعضای سازمان، 181 دوره آموزشی برگزار شده است که در این دوره‎های آموزشی 11 هزار و 168 نفر شرکت کرده‎اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان خاطرنشان کرد: در موضوع اشتغال در نظارت بر محصولات کشاورزی و باغی 681 کارشناس و در موضوع فعالیت‎های دام و طیور نیز 564 کارشناس، در منابع طبیعی 110 کارشناس، در شیلات 25 کارشناس، در توزیع سوخت به کشاورزان 16 کارشناس، در تشکیل پرونده‎های تسهیلاتی برای وام در بخش کشاورزی 16 کارشناس و سایر قسمت‎ها در مجموع 170 نفر مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/83004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول