اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

میانگین تولیدات کشاورزی در آبیک از میانگین کشوری بالاتر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین ارتقای سطح بهره‌وری عوامل تولید در بخش کشاورزی را ضروری دانست و گفت: میانگین تولیدات کشاورزی در آبیک از میانگین کشوری بالاتر است.

میانگین تولیدات کشاورزی در آبیک از میانگین کشوری بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمدرضا صفری بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: برای تولید بهتر به جای استفاده بیش از حد از منابع تولید مانند انرژی، آب و خاک که محدود است، باید از دانش، هوش و عقلانیت که نامحدود است، بهره گرفت.

وی با تأکید بر حرکت در مسیر تولید محصول سالم افزود: نباید به هر قیمتی هر تولیدی را به دست مردم داد؛ بلکه باید با افزایش تولید محصولات سالم در راستای ارتقای سطح سلامت مردم گام برداشت.

این مسئول ادامه داد: در بخش کشاورزی تنها پول دولت و بانک کافی نیست؛ چراکه پول‌های فراوان و انباشتگی نقدینگی زیادی وجود دارد که می‌طلبد با تعریف پروژه، سرمایه‌گذاران را به بخش کشاورزی جذب کرد و البته این ظرفیت در شهرستان آبیک وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: قزوین تنها استانی است که بیشترین و بهترین پروژه‌ها را در سه سفر هیئت دولت به استان مصوب کرده که می‌توان به دریافت ردیف بودجه مستقل در زهکشی دشت قزوین و آزمایشگاه مرجع دامپزشکی در سفر اول اشاره کرد.

صفری، جذب 250 میلیارد ریال اعتبار برای خاک‌ورزی حفاظتی، اصلاح ساختار مرغداری مصرف بهینه انرژی و توسعه آبیاری نوین را از طرح‌های نمونه در سفر دوم برشمرد و اضافه کرد: پیش از سال 84، در شش هزار هکتار از اراضی، آبیاری نوین انجام شده بود که تاکنون به 35 هزار هکتار رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین پیش از سال 84، انتقال آب کشاورزی 600 کیلومتر بوده که تاکنون به سه هزار کیلومتر رسیده است.

میانگین تولیدات کشاورزی در آبیک از میانگین کشوری بالاتر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه میانگین تولیدات کشاورزی در همه عرصه‌ها در شهرستان آبیک از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: این شهرستان از مرغوب‌ترین اراضی کشاورزی برخوردار است و به دلیل زیرساخت‌های خوب، 50 سال است که کشاورزی به صورت مدرن در این شهرستان انجام می‌شود.

صفری با ذکر اینکه بزرگ‌ترین واحدهای تخم‌گذار در کشور و دنیا در شهرستان آبیک وجود دارد، تصریح کرد: این شهرستان از بهترین واحدهای دامداری برخوردار است و بهترین شیر کشور در آبیک تولید می‌شود.

وی ادامه داد: شاخص‌ترین واحدهای مرغ گوشتی در کشور، تنها واحدهای مرغ اجداد و نیمی از واحدهای مرغ مادر تخم‌گذار در شهرستان آبیک وجود دارد.

این مسئول بیان کرد: برای عزت، استقلال و بدهکار نبودن به خون شهدا، تکلیف امروز این است که برای قوت مردم گندم تولید شود و بنابر این با توجه به اینکه بهترین گندم در شهرستان آبیک تولید می‌شود، امید است کشاورزان گندم خود را برای ذخیره یک سال آینده به شرکت غله استان قزوین ارسال کنند.

راه‌اندازی مرکز مطالعات کشاورزی آینده در آبیک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با توجه به سند توسعه طی همایشی با بعد ملی، مرکز مطالعات کشاورزی آینده و توسعه‌یافته در شهرستان آبیک راه‌اندازی می‌شود؛ چراکه این شهرستان طی چند دهه در زمینه کشاورزی پیشرو بوده است و به طور قطع می‌تواند به عنوان الگوی ملی کشاورزی در کشور مطرح شود.

آبیک شهر کشاورزی ایران اسلامی است

صفری افزود: بدون شک آبیک شهر کشاورزی ایران اسلامی است؛ چراکه مهم‌ترین و منحصر به فردترین ویژگی‌های بخش کشاورزی را دارد و در بند نخست سند توسعه شهرستان آبیک به سمت کشاورزی مدرن و توسعه‌یافته در حال حرکت است.

وی ادامه داد: پروژه عظیم زهکشی در شهرستان آبیک در دست اقدام است که تاکنون 45 کیلومتر آن انجام شده و 50 کیلومتر باند دسترسی دارد.

این مسئول اذعان کرد: با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی قزوین، دانشگاه تهران و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین، راه‌اندازی نخستین ایستگاه تحقیقات زهکشی در شهرستان آبیک در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: فرهنگ جهادی نشأت گرفته از اخلاص، اعتقاد و باور به خدای متعال، کم‌توقعی، وحدت و هم‌دلی در همه عرصه‌ها در کشور تبلور یافته است.

صفری بیان کرد: اگر نظام اسلامی بخواهد جهانی شود و به اهداف والای خود در سند چشم‌انداز توسعه دست یابد، باید فرهنگ جهادی در کشور حاکم شود تا در کمترین زمان ممکن با هزینه کمتر به اهداف خود برسد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس جهادگران با نام مقدس سنگرسازان بی‌سنگر، رشادت‌ها و حماسه‌ها آفریدند که حاصل آن سه هزار و یک صد شهید و هشت هزار جانباز است.

انتهای پیام/77006/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول