اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

تغییر اراضی کشاورزی به سایر کاربری‌ها غیرقانونی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: تغییر اراضی کشاورزی به سایر کاربری‌ها غیرقانونی است.

تغییر اراضی کشاورزی به سایر کاربری‌ها غیرقانونی است

ابوالفضل یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه این سازمان هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز را در این استان شناسایی می‌کند، اظهار کرد: در این راستا پس از تکمیل پرونده‌های مربوطه، متخلفان برای دادخواهی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: کار شناسایی و برخورد با کاربرهای غیر مجاز اراضی کشاورزی توسط امور اراضی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

به گفته یاوری، هم اکنون یکی از مهم‌ترین چالش‌های فرآروی بخش کشاورزی استان تغییر کاربری اراضی است که در سال‌های اخیر گستردگی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ اراضی کشاورزی موجب تأمین امنیت غذایی می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه همه ساله بخش قابل توجهی از اراضی مرغوب کشاورزی به خاطر تغییر کاربری به ویژه ساخت خانه باغ از گردونه تولید خارج شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به اینکه طی هفته جهاد کشاورزی در استان 33 طرح به بهره‌برداری رسید، گفت: برای اجرای این طرح‌ها 43 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات بانکی و مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح‌ها 427 خانوار روستایی استان از مزایای آن بهره‌مند شدند، افزود: برای 54 نفر به صورت مستقیم و 76 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شد.

یاوری تصریح کرد: آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب، بند انحرافی و همچنین آبیاری قطره‌ای از طرح‌های افتتاح شده طی هفته جهاد کشاورزی در خراسان شمالی بود.

وی همچنین واحد پرورش مرغ گوشتی، گاوداری صنعتی و برقدار شدن تعدادی چاه کشاورزی را از دیگر طرح‌های آماده افتتاح به همین مناسبت ذکر کرد.

به گزارش فارس، استان خراسان شمالی از قطب‌های بخش کشاورزی در کشور به شمار می‌رود که حدود نیمی از جمعیت این استان در روستاها سکونت داشته که عمدتاً به کار کشاورزی اشتغال دارند.

انتهای پیام/63002/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول