اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

دادگستری آیینه حسن و ضعف جامعه است / وقوع 326 فقره قتل ناشی از تصادفات در زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: دادگستری آیینه و نمادی از جامعه است که حسن و ضعف جامعه در آن دیده می‌شود.

دادگستری آیینه حسن و ضعف جامعه است / وقوع 326 فقره قتل ناشی از تصادفات در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان جعفر گل‌محمدی شنبه‌شب در شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: انتخابات 24 خرداد همانند همه انتخابات گذشته در کمال صحت و سلامت برگزار شد.

وی با بیان اینکه حتی یک مورد پرونده و شکایت در خصوص انتخابات در استان زنجان گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام اسلامی خود را موظف به رسیدگی به امورات قضایی مردم می‌داند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: برای رسیدن جامعه اسلامی به تعالی قوه قضاییه در تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی همراهی و همکاری دارد.

وی با بیان اینکه همدلی دادگستری با سایر ارگان‌های استان مثال‌زدنی است، گفت:‌ نگرش قوه قضاییه به منظور حل مشکلات قوه سایر قوا بر اساس همدلی و وفاق است.

گل‌محمدی، سخت‌ترین پرونده‌های مورد رسیدگی در دادگستری را مربوط به همکاران سازمان‌های دیگر دانست و گفت: برای ما سخت است برای کارمند و شهروندی پرونده تشکیل دهیم.

وی، نگهداری از منابع انسانی و سرمایه‌های اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و گفت: کارمندان منابع انسانی عظیم محسوب می‌شوند که باید برای نگهداری و حفاظت از این سرمایه‌ها اقدامات لازم صورت گیرد. 

*تشکیل 120 هزار فقره پرونده در مراجع قضایی زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان از تشکیل 120 هزار فقره پرونده در مراجع قضایی استان زنجان خبر داد و گفت: دادگستری آیینه و نمادی از جامعه است که حسن و ضعف جامعه در آن دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه فوت هر نفر در جامعه ایران 500 میلیون تومان هزینه برجای می‌گذارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 326 فقره قتل ناشی از تصادفات در استان رخ داده است.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه 4 هزار و 830 نفر در اثر تصادفات رانندگی مجروح شدند، افزود: تصادفات علاوه بر تحمیل هزینه مسائل روانی، عاطفی و اجتماعی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه 2 هزار نفر در زندان‌های استان زنجان به سر می‌بردند، افزود: اگر برای ملاقات هر زندانی تنها پنج نفر در هفته مراجعه کنند، هر هفته 10 هزار نفر و در سال بیش از 500 هزار نفر برای ملاقات به زندان‌ها رفت و آمد می‌کنند که هزینه‌های بسیاری را به جامعه تحمیل می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به کاهش آمار قتل‌های ناشی از تصادف در استان زنجان گفت: کاهش آمار تلفات نشان می‌دهد که در این زمینه برنامه‌ریز کارگشا است.

وی با بیان اینکه در برخی از تصادفات مجروحان در حین انتقال به بیمارستان و یا در بیمارستان فوت می‌کنند، گفت: با کنترل‌های لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی از میزان این تلفات کاسته شده است.

گل‌محمدی بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کاهش تلفات تصادفات در استان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با ابزاری که در دست دارند، از میزان تلفات بکاهند.

وی، شرایط فیزیکی معابر را از دید کارشناسان راهنمایی و رانندگی یکی از عوامل تصادفات عنوان کرد و گفت:‌ معبر و جاده نقش بسیاری در تصادفات در استان زنجان دارند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، وضعیت کارگر و کارفرما در استان زنجان در بین استان‌های دیگر کشور نامطلوب ارزیابی کرد و گفت:‌ اختلافات میان کارگر و کارفرما در استان زنجان افزایش یافته است.

انتهای پیام/73003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول