اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کرمان:

کارشناسان دادگستری از مصلحت‌اندیشی دوری کنند

معاون قضایی دادگستری استان کرمان گفت: کارشناسان دادگستری از مصلحت‌اندیشی دوری کنند و این افراد باید بر اساس واقعیت‌ها اظهارنظر کنند تا عدالت هر چه بهتر محقق شود.

کارشناسان دادگستری از مصلحت‌اندیشی دوری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد آبیار بعد از ظهر امروز در مجمع عمومی سالانه عادی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان، اظهار داشت: کارشناسان از مصلحت‌اندیشی دوری کنند و این افراد باید بر اساس واقعیت‌ها اظهارنظر کنند تا عدالت هر چه بهتر محقق شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت کارشناس دادگستری با قاضی در اجرای عدالت یکسان است، افزود: مسئولیت کارشناس با قاضی در اجرای عدالت یکسان است و موضوع کارشناسی دارای اهمیت بسیاری در اجرای عدالت است.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان ابراز داشت: انجام کار کارشناسی در گذشته نسبت به زمان کنونی ساده‌تر از زمان کنونی بود، عنوان کرد: کارشناسان باید با توجه به دشواری بسیار زیاد کار کارشناسی در راستای اجرای عدالت به قاضی کمک کنند.

آبیار ابراز داشت: افرادی که وارد حوزه کارشناسی می‌شوند نباید به این حرفه تنها به عنوان یک شغل نگاه کنند، زیرا اگر اینگونه باشد، عاقبت خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه تعامل کارشناسان با قضات کاهش یافته است، بیان کرد: تعامل کارشناس و قاضی موجب اجرای هر چه بهتر عدالت می‌شود و این امر باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول قضایی با بیان اینکه کارشناسی باید بر اساس واقعیت، دلایل و مستندات باشد، افزود: در این نوع کارشناسی از بروز هرگونه اجحاف به حقوق دیگران خودداری شود.

آبیار دوری کارشناسان از حاشیه را امری مهم خواند و خاطر نشان کرد: نظر صریح و مستدل کارشناس پایه و ستون کار کارشناسی محسوب می‌شود و کارشناسان باید همواره به آن توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/80019/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول