اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خبر داد

تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در دادگستری آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری آذربایجان غربی تشکیل و آغاز به کار کرده است.

تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در دادگستری آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه توکل حیدری ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود در ارتباط با پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی که در محل سالن امامت دادگستری کل آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: شورای قضایی آذربایجان غربی متشکل از دادگستری کل استان آذربایجان غربی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه مانند اداره کل زندان‌های استان، نیروهای مسلح، سازمان ثبت اسناد، اداره کل بازرسی در انتخابات 24 خرداد ریاست جمهوری، شوراها و میان دوره‌ای خبرگان شرکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه علاوه بر شرکت در انتخابات دادگستری استان آذربایجان غربی و سازمان‌های تابعه تکالیف و وظایفی دارند، خاطرنشان کرد: برگزاری سالم‌تر انتخابات از جمله وظایفی است که بر عهده داریم.

حیدری افزود: در اجرای این تکلیف بخش‌نامه‌ای از طرف ریاست قوه قضاییه خطاب به دادگستری‌های استان در 25 بهمن ماه سال 91 مبنی بر اینکه دادگستری‌های استان‌ها موظف به تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی هستند صادر شد.

وی با اشاره به اینکه اهم وظایف دادگستری‌ها حول محور تکالیف این ستاد تعریف شده، اذعان داشت: اولین وظیفه‌ای که این ستاد دارد تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی بوده که در هشت اسفند ماه سال 91 این ستاد تشکیل و شروع به کار کرده و به دنبال آن تشکیل ستاد در شهرستان‌های صورت گرفت.

حیدری اضافه کرد: از وظایف مهم تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی بوده که این شعب وظیفه دارند به تخلفات و جرائم انتخاباتی به سرعت رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه در17 شهرستان آذربایجان غربی این ستاد تشکیل شده و علاوه بر این در پنج بخش نیز این ستاد تشکیل و شروع به کار کرده است، ادامه داد: کمیته‌ای زیرگروه خود کمیته تشکیل شده که در زمینه تخلفات انتخاباتی هر گونه جرمی مشاهده و اعلام شود این کمیته جرائم را پی‌گیری می‌کند.

حیدری اظهار داشت: با توجه به تجربیات سنوات گذشته که استخراج شده اعم از تبلیغات زود هنگام، پاره کردن پوستر رقیب و ... از شهرستان‌ها استعلام شده و حوزه‌های قضایی استان با توجه به سنوات گذشته به سه بخش حساس، نیمه حساس و عادی تقسیم‌بندی شده که پایش بیشتر در بخش‌های حساس و نیمه حساس صورت گرفته تا اقدامات پیشگیری صورت گیرد و در بخش‌های عادی کارها طبق روال عادی صورت گرفته و در صورت اعلام گزارش به این مسائل نیز رسیدگی می‌شود.

وی به وظایف ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اشاره کرد و گفت: در صورت انجام تبلیغات انتخاباتی قبل و بعد از موئد مقرر، استفاده از امکانات ادارات و شرکت‌ها و موسسات دولتی، پاره کردن پوسترهای انتخاباتی، حمایت اعضای شعب اخذ رای به کاندیدای خاص شامل اعضای هیئت اجرایی یا ناظرین، عدم رعایت اخلاق انتخاباتی و هتک حرمت، اعزام بستگان و خویشاوندان بستگان خاص برای رای به فرد خاص، منازعه طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری باهم و تخریب ستاد انتخاباتی همدیگر، استفاده ابزاری از اقوام و مذاهب مختلف و بزرگ نمایی مشکلات اقتصادی و انتساب آن به مسئولان توسط این ستاد بررسی می‌شود.

حیدری اضافه کرد: تاکنون تخلفی در استان واصل نشده و گزارش تخلفات عمدتا در مورد تبلیغات قبل از موعد بود.

انتهای پیام/61001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول