اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

هیچ تخلف انتخاباتی نداشته‎ایم / صدمات رانندگی بیشترین پرونده‎ در دادگستری

رئیس کل دادگستری استان گلستان ضمن اشاره به اینکه در روز انتخابات هیچ تخلفی نداشته‎ایم، گفت: ایراد صدمه غیرعمد ناشی از تصادفات رانندگی بیشترین آمار پرونده‎های ورودی به سیستم قضایی استان است.

هیچ تخلف انتخاباتی نداشته‎ایم / صدمات رانندگی بیشترین پرونده‎ در دادگستری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد فاضلیان بعدازظهر امروز در جمع کارکنان دستگاه قضایی استان در خصوص برنامه‎های اداره کل دادگستری استان در هفته قوه قضائیه اظهار داشت: برنامه‎های این هفته با ادای احترام کارکنان قضایی و اداری استان به مقام شامخ شهدا آغاز می‎شود.

وی ادامه داد: دیدار با علما و نشست با مردم در مسجدالاقصی واقع در خیابان گلشهر گرگان از دیگر برنامه‎های این اداره‎کل در هفته قوه‎قضائیه است.

رئیس کل دادگستری گلستان متذکر شد: این نشست پس از نماز مغرب و عشا در مسجدالاقصی برگزار می‎شود که در این دیدار مسئولان ارشد قضایی استان عملکرد یکساله خود را برای مردم تشریح می‎کنند و شنونده سوال‎ها و مشکلات قضایی مردم خواهند بود.

وی تاکید کرد: در طول سال نیز دیدارهای مردمی مسئولان قضائی استان روزهای پنج‎شنبه از ساعت هشت صبح تا ساعت 12 انجام می‎شود.

تمامی دستگاه‎ها در فرهنگ‎سازی و کاهش پرونده‎های قضایی کوشا باشند

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه با اشاره به افزایش حجم پرونده‎های ورودی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‎های متولی در امر فرهنگ‎سازی باید به یاری دستگاه قضایی و جامعه بیایند تا با کاهش وقوع جرم و ناهنجاری‎های اجتماعی از تعداد پرونده‎های ورودی به سیستم قضایی در استان و در سطح کشور بکاهند.

وی عنوان کرد: نیاز است تا آموزش مسائل حقوقی و قضایی و فرهنگ‎سازی و آموزش در سیستم آموزش ما از دوران ابتدایی تا سطح عالی برای تمامی رشته‎ها وجود داشته باشد.

فاضلیان ابراز داشت: نیاز است اطلاعات عمومی جامعه را افزایش دهیم و سطح آگاهی و اطلاعات عمومی بالا برود و این خلاء بزرگ در جامعه و نظام آموزشی ما جبران شود.

بالای 5 هزار و 300 پرونده ضرب و جرح عمدی در دادگستری تشکیل شده است

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در سال 1391 بیش از 42 هزار نفر به صورت رایگان از سیستم معاضدت دادگستری و تلفن 129 که در ساعات اداری پاسخگوی هموطنان عزیز در خصوص سوالات کارشناسی است استفاده کرده‎اند که تاثیر بسزایی در کاهش حجم پرونده‎های ورودی و حتی پیشگیری از وقوع جرم شده است.

وی عنوان کرد: از جمله جرائمی که در سال 1391 بیشترین آمار ورودی پرونده به دادگستری استان گلستان بوده ایراد صدمه غیرعمد ناشی از تصادفات رانندگی بوده است که نزدیک به 6 هزار پرونده بوده است.

فاضلیان اضافه کرد: پس از این ضرب و جرح عمدی با حجم پرونده بالای 5 هزار و 300 پرونده در جایگاه بعدی جرائم در استان گلستان بوده است.

هیچ تخلف انتخاباتی در حماسه 24 خرداد گزارش نشده است

رئیس کل دادگستری استان گلستان ضمن تقدیر و تشکر از تمام ملت شریف ایران در حضور باشکوه خود در خلق حماسه سیاسی انتخابات 24 خرداد سال‌جاری خاطرنشان کرد: امسال مردم حماسه بزرگی را خلق کردند و این حضور با شکوه ملت تمامی تحلیلگران را مات و مبهوت کرد.

وی تاکید کرد: تمامی انتخابات‎های برگزار شده در سال‎های گذشته انتخابات‎های سالم و باشکوهی بوده است اما تمامی افراد در ایران و جهان معتقدند که سالم‎ترین و بهترین انتخابات بوده است.

فاضلیان بیان کرد: هیچ پرونده تخلفی در جریان برگزاری انتخابات نداشته‎ایم هر چند که برخی از کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستا در دوره تبلیغات و نصب بنر و استفاده از سیستم صوتی در ستادهای تبلیغاتی دچار تخلفاتی شدند اما در کل خوشبختانه مورد خاصی گزارش نشده است.

انتهای پیام/83004/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول