اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خبر داد

رسیدگی به پرونده متهمان حادثه غلامان در دادگستری خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به احاله پرونده متهمان حادثه دهستان غلامان از حوزه قضایی راز و جرگلان به مرکز استان گفت: اکنون پرونده این متهمان در حال رسیدگی در دادسرای مرکز استان است.

رسیدگی به پرونده متهمان حادثه غلامان در دادگستری خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، احمد کیخسروی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه اظهار کرد: این پرونده دارای چندین متهم بوده که بر اساس قانون به اتهامات آنان رسیدگی می‌شود.

با ارتقای راز و جرگلان به شهرستان در 28 اسفند سال گذشته شماری از اهالی دهستان مرزی غلامان به نشان اعتراض از این ارتقا در مقابل پاسگاه تجمع که بنا به دلایلی به ضرب و جرح طرفین انجامید و یک نفر نیز در این حادثه جان باخت.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه این پرونده مسیر طبیعی خودش را طی می‌کند، اظهار امیدواری کرد تا با تکمیل پرونده متهمان، تا 2 ماه آینده این پرونده برای رسیدگی به دادگاه جزایی مرکز استان ارجاع شود.

وی در عین حال بخشی از رسیدگی به این پرونده را در صلاحیت دادسرای نظامی استان عنوان کرد.  

* هیچ‌گونه تخلف انتخاباتی در خراسان شمالی نداشته‌ایم

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در این استان را برشمرد و گفت: خوشبختانه طی ایام تبلیغات انتخابات و برگزاری انتخابات در 24 خرداد هیچ‌گونه تخلف انتخاباتی نداشتیم.

وی فعالیت ستاد پیشگیری از وقوع جرم در انتخابات را برشمرد و اظهار کرد: این ستاد نقش بسزایی در کاهش و رفع تخلفات انتخاباتی داشته است.

کیخسروی با اشاره به اینکه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری پیش از برگزاری انتخابات نشست‌هایی را با نمایندگان ریاست جمهوری و همچنین نامزدهای شوراهای اسلامی داشته است،‌ افزود: با برگزاری این نشست‌ها تخلفات در طول این ایام به شدت کاهش یافت.

وی همچنین ارائه آموزش‌های حقوقی با رویکرد پیشگیری برای برخی از اعضای شعب اخذ رای را برشمرد و گفت: خوشبختانه با اجرای این برنامه‌های پیشگیرانه خراسان شمالی با کم‌ترین مشکل در انتخابات مواجه بود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تعداد نشست‌های ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی دادگستری استان را از ابتدای امسال 52 جلسه با 173 مصوبه عنوان کرد.

* خراسان شمالی در اوقات دادرسی رتبه نخست کشور را دارد

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه میزان دادرسی پرونده‌ها در محاکم قضایی اعم از دادگاه‌های جزایی و دادگاه تجدید نظر نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه شایسته‌ای قرار دارد، گفت: این استان در اوقات دادرسی رتبه نخست کشور را دارا است.

وی شمار پرونده‌های وارده در سال گذشته به دادگستری خراسان شمالی را 144 هزار و 296 پرونده عنوان کرد و افزود: 143 هزار و 169 پرونده نیز در همین مدت رسیدگی و مختومه شده است.

کیخسروی پرونده‌های رسیدگی شده در محاکم قضایی خراسان شمالی را شامل، دادسرا، دادگاه جزایی و حقوقی، دادگاه کیفری و دادگاه تجدید نظر استان برشمرد و اضافه کرد: از مجموع پرونده‌های وارده 44 هزار و 413 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف و 99 هزار و 883 پرونده به دادسرا، دادگاه کیفری و تجدید نظر وارد شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی شمار پرونده‌های مختومه شده در شوراهای حل اختلاف استان طی سال گذشته را 45 هزار و 793 پرونده عنوان کرد و گفت: 97 هزار و 377 پرونده نیز در محاکم قضایی رسیدگی و مختومه شده است.

کیخسروی با بیان اینکه پرونده قدیمی در دادگستری استان وجود نداشته و تمام پرونده‌ها رسیدگی و مختومه شده است، گفت: هیچ پرونده رسیدگی نشده مربوط به قبل از سال 87 در محاکم استان وجود نداشته و صرفاً 365 پرونده مربوط به سال‌های 87 تا 90 بوده که اکنون در دست رسیدگی است.

* اجرای 47 برنامه به مناسبت هفته قوه قضائیه در خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از ساماندهی 47 برنامه به مناسبت هفته قوه قضائیه در این استان خبر داد.

وی حضور کارکنان دستگاه قضایی در گلزار شهدا، سخنرانی روسای دادگستری شهرستان‌ها در آیین‌های نماز جمعه، دیدار با نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، نشست با امام جمعه بجنورد، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و همچنین مسابقات حقوقی، مصاحبه‌های مطبوعاتی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

به گفته کیخسروی به همین مناسبت تسهیلاتی برای مرخصی زندانیان و ملاقات‌های مردمی با مسئولان قضایی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/63002/ط40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول