اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان:

شهرستان زنجان 24 درصد شیر استان را تأمین می‌کند

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: 24 درصد شیر استان در دامداری‌های شهرستان زنجان تولید می‌شود.

شهرستان زنجان 24 درصد شیر استان را تأمین می‌کند

احمد موسوی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شهرستان زنجان در میزان تولید شیر در استان جایگاه برتر را دارد.

وی به اهمیت تولید شیر در استان اشاره کرد و افزود: شیر یکی از فرآورده‏های مهم تولیدی در بخش دام است که شهرستان زنجان در میزان تولید آن جایگاه مناسبی دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه این شهرستان با تولید 24 درصد شیر استان در مقام نخست قرار داد، خاطرنشان کرد: این میزان تولید در این بخش مناسب است.

وی به وضعیت شهرستان زنجان در بخش دام و طیور اشاره کرد و گفت: این شهرستان در تولیدات بخش دام وضعیت مناسبی دارد به گونه‏‎ای که در برخی شاخص‎‏ها رتبه نخست را داراست.

موسوی به تولید شیر شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: شهرستان زنجان در سال 43 هزار و 200 تن شیر تولید می‎کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان افزود: زنجان به غیر از شیر در تولید محصولاتی مانند گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ و عسل دارای جایگاه برتر در سطح استان است.

وی ظرفیت‎های کشاورزی شهرستان زنجان را بالا عنوان کرد و ادامه داد: این شهرستان در بخش‎‌های مختلف زراعت، باغ، دام و طیور نیز دارای وضعیت مناسبی است.

موسوی به تولیدات بخش گوشت قرمز شهرستان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: میزان تولید گوشت قرمز این شهرستان در طول سال، 4 هزار و 525 تن ارزیابی شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان تولید گوشت قرمز را برای توسعه کشاورزی این شهرستان دارای جایگاه بالایی عنوان کرد و افزود: وضعیت شهرستان در این زمینه مناسب است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف گوشت قرمز در شهرستان 5 هزار و 141 تن است، یادآور شد: این میزان در طول سال برآورد شده و بیش از میزان تولید است.

موسوی از رتبه نخست شهرستان زنجان در تولید گوشت قرمز استان خبر داد و تاکید کرد: این شهرستان در تولید گوشت قرمز رتبه نخست استان را داراست.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گوشت قرمز تولیدی این شهرستان را 24 درصد عنوان کرد و گفت: این میزان در سطح استان قابل توجه است.

وی همچنین میزان مصرف شیر شهرستان زنجان را یادآور شد و افزود: میزان مصرف شیر در زنجان 43 هزار و 756 تن در سال است.

موسوی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه دام و طیور شهرستان زنجان صورت گرفته است، تصریح کرد: برای توسعه این بخش در سال‎های اخیر اقدامات زیادی صورت گرفته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به بخش ترویج و آموزشی کشاورزان اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش نیز اقدامات شایانی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در سال‎های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی انجام شده است.

موسوی توسعه مکانیزاسیون را برای توسعه کشاورزی زنجان مهم دانست و تاکید کرد: برای توسعه و بهره‏وری مناسب محصولات کشاورزی باید نسبت به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در زنجان تلاش کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به طرح‎های توسعه کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در سال‏‌های اخیر با توجه دولت به توسعه کشاورزی طرح‎های خوبی در سطح استان و شهرستان زنجان به مرحله اجرا درآمده است.

انتهای پیام/73007/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول