اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی صورت گرفت

بهره‌برداری از یک طرح عمرانی کشاورزی در تاکستان

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در مراسمی با حضور مسئولان استان قزوین، بهره‌برداری از یک طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان تاکستان آغاز شد.

بهره‌برداری از یک طرح عمرانی کشاورزی در تاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، برای اجرای این طرح سیستم آبیاری قطره‌ای در سطح 20 هکتار از باغ‌های انگور و هلو در روستای قرقسین از توابع شهرستان تاکستان را شامل می‌شود، افزون بر یک میلیارد و 430 میلیون ریال هزینه شده است.

همچنین در مراسمی با حضور نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان، فرماندار تاکستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین، مسئولان منطقه، تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی حضور داشتند، از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی در این شهرستان تجلیل شد.

امام جمعه تاکستان با اشاره به لزوم توجه به بخش کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی کشور گفت: داربستی کردن باغ‌های انگور یکی از مصادیق اقتصاد معیشتی است که می‌تواند در افزایش درآمد کشاورزان و کاهش خسارت تأثیر داشته باشد.

آیت‌الله علی اسلامی گفت: جهاد کشاورزی یک نهاد خوشنام است که طی سال‌های گذشته توانسته در مسیر توسعه بخش کشاورزی گام بردارد.

 اسلامی، پرداخت زکات را عامل افزایش روزی و دفع بلا دانست و از کشاورزان خواست زکات اموال خود را پرداخت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز در این مراسم با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی شهرستان تاکستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان درصدد است با همکاری مسئولان ردیف بودجه مستقل برای داربستی کردن باغ‌های انگور و همچنین ایجاد کانون انگور تاکستان اقدام کند.

محمدرضا صفری افزود: به برکت جهاد کشاورزی امروز توسعه علاوه بر بخش کشاورزی در سایر بخش‌ها نیز جاری و ساری است.

علی‌اکبریان، فرماندار تاکستان هم با اشاره به جایگاه کشاورزی شهرستان تاکستان همکاری مسئولان استان را در توسعه بخش کشاورزی به ویژه طرح داربستی کردن باغ‌های انگور و اجرای سیستم آبیاری نوین در این شهرستان مطلوب ارزیابی کرد.

در این برنامه از 41 نفر از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی شهرستان تاکستان تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/2667/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول