اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

تولیدکنندگان برتر کشاورزی خراسان جنوبی تجلیل شدند

طی مراسمی از 33 تولید‌کننده برتر در خراسان جنوبی تجلیل شد.

تولیدکنندگان برتر کشاورزی خراسان جنوبی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حسین اکبری ظهر امروز در جلسه تجلیل از تولیدکنندگان و بهره‌برداران برتر بخش کشاورزی استان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: کشاورزان مهمترین قشر جامعه بوده که مسئولیت تأمین غذا و خوراک مردم را بر عهده دارند.

وی به اهمیت توجه به بخش کشاورزی و تأثیر آن بر زندگی مردم اشاره و تجلیل از تولیدکنندگان برتر را به پاس قدردانی از زحمات این قشر تاثیر گذار در جامعه، بسیار مفید و مؤثر دانست.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: امسال که با شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی معرفی شده است، استان خراسان جنوبی برای نخستین‌بار توانست رکوردشکن چهار محصول زرشک، عناب، پسته و زعفران شود.

اکبری اذعان داشت: هدف از برگزاری این جلسه را ارج نهادن به زحمات کشاورزان و بهره‌برداران، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان کشاورزان و شاغلان بخش کشاورزی، بررسی الگوهای عملی و قابل اعتماد به سایر تولید کنندگان و عدم تأسی از آنها، ارائه مسائل و مشکلات جامع کشاورزی در حوزه استانی و شهرستانی، فراهم نمودن زمینه مساعد برای تبادل تجربیات دانست.

وی در ارتباط با فرایند انتخاب تولید کنندگان، تصریح کرد: ستادهای معرفی تولید کنندگان برتر در سطح استان و شهرستان فعال هستند که از ابتدای فصل زراعی با نظارت بر مراحل کاشت، داشت و برداشت انتخاب می‌شوند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: تعداد 191 پرونده از ده شهرستان به ستاد معرفی شده است که بدون الحاق شهرستان طبس بوده است.

اکبری ادامه داد: از بین 191 پرونده تعداد 33 نفر از تولیدکنندگان برتر انتخاب شده است که در این مراسم از آنها تجلیل و تقدیر شد.

وی با بیان اینکه برای انتخاب نمونه‌های استانی یک سطح خاص مشخص شده است، گفت: در جهاد کشاورزی امسال مطرح شد که کشاورزان نمونه استانی اگر پایین‌تر از آن سطح باشند کشاورز نمونه استانی معرفی نشوند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان‌جنوبی دستورالعمل ملی کشاورز نمونه را اینگونه توصیف کرد: هر کشاورزی که امسال به عنوان نمونه استانی معرفی شود تا دو سال دیگر نمی‌تواند به عنوان نمونه استانی معرفی گردد.

اکبری ادامه داد: برای اینکه این انگیزه از کشاورزان نمونه گرفته نشود، در ستاد استان مصوب شده است که کشاورزانی که رکوردشکنی کنند و حتی رکورد سال قبل خودش را بشکند به عنوان نمونه استانی معرفی می‌شود.

وی در ارتباط با محصولات مزیت‌دار استان خراسان‌جنوبی، یادآور شد: بهترین محصولات کشاورزی استان شامل زرشک، عناب، پسته و زعفران است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان‌جنوبی اذعان داشت: از هر محصول دو نفر کشاورز به صورت المپیکی انتخاب می‌شوند.

اکبری ادامه داد: تولید‌کننده نمونه استان در محصول پسته از شهرستان بشرویه رکورد کشور را شکست و نمونه تولید کشوری معرفی شد.

انتهای پیام/69017/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول