اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بیجار خبر داد

150 هزار هکتار زمین زیر کشت گندم در بیجار / افتتاح همزمان 60 پروژه کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی بیجار از افتتاح همزمان 60 پروژه کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: میزان اراضی زیر پوشش گندم در شهرستان بیجار 150 هزار هکتار زمین است.

150 هزار هکتار زمین زیر کشت گندم در بیجار / افتتاح همزمان 60 پروژه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، رحمت‌الله عفیفی ظهر امروز در گردهمایی فرهنگ و مدیریت جهادی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی بیجار با حضور نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و روسای ادارات و  برخی از کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه برگزار شد ضمن تبریک این هفته به جهادگران عرصه تولید اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تولید گندم در سال جاری علی رغم تنش رطوبتی حدود 145 هزار تن باشد.

وی افزود: میزان تسهیلات پرداختی و تعداد پروژه‌هایی که از محل صندوق کشاورزی یا توسعه کشاورزی اجرا شده است 229 طرح با مبلغ 11 میلیارد و 939 میلیون ریال بوده است.

عفیفی با بیان اینکه کار برداشت گندم از چهارم تا پنجم تیر آغاز می‌شود تصریح کرد: شهرستان بیجار با توجه به اینکه قطب تولید گندم در استان کردستان است امید می‌رود با کمترین خسارتی کار تولید و برداشت گندم در این شهرستان آغاز شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار در ادامه اهمیت بخش کشاورزی را در امنیت غذایی دانست و عنوان کرد: کشاورزی یعنی کارکردن با طبیعت و تولید که بزرگترین رسالت آن تأمین رزق مردم است که امنیت غذایی به وجود آمده ناشی از تلاش کشاورزان و تولیدکنندگان زحمت‌کش است.

وی با بیان اینکه بیشترین تولید ناخالص ملی مربوط به بخش کشاورزی است خاطرنشان کرد: کشاورزان و تولید کنندگان باید این مطلب را بدانند که دشمنان برای رسیدن به اهداف خود از طریق تحدید و کاهش امنیت غذایی وارد می‌شود و ما باید در این زمینه کاملا آگاهانه عمل کنیم.

این مسئول اضافه کرد: دولت برای اینکه زیرساخت‌ها را فراهم آورد لازم است بودجه‌ ها و سرمایه‌ها را به سمت بخش کشاورزی سوق دهد تا با گسترش و پیشرفت این بخش تولید را افزایش دهیم.

مدیریت جهاد کشاورزی بیجار در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات و خلق حماسه سیاسی زمینه‌ساز حماسه اقتصادی است، گفت: این حماسه و حضور زمینه‌ساز خلق حماسه اقتصادی است که کشاورزان در این زمینه نقش مهمی را بر عهده دارند و خلق حماسه اقتصادی نیز با همت و همدلی مسئولان و مردم محقق خواهد شد.

در پایان این مراسم از کشاورزان و تولید کنندگان نمونه بخش کشاورزی تجلیل شد.

افتتاح همزمان60 پروژه کشاورزی در بیجار

به گزارش فارس، امروز همچنین به صورت همزمان 60 پروژه کشاورزی در نقاط مختلف شهرستان بیجار با حضور  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و فرماندار بیجار به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها در بخش‌های دام، طیور و آب و خاک است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به چهار واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 90 هزار قطعه، دو واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت 150 راس، چهار واحد نوسازی گوسفند به ظرفیت 200 راس و 50 پروژه آب و خاک شامل آبیاری تحت فشار، احداث استخر ذخیره آب کشاورزی و انتقال آب از طریق لوله‌های پلی‌اتیلن اشاره کرد.

اجرای این پروژه‌ها که برای 26 نفر مستقیم اشتغالزایی و تثبیت شغل 100 نفر را نیز به همراه داشته است در مجموع بیش از 3 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/79015/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول