اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان زنجان خبر داد

تشکیل 120 هزار پرونده در مراجع قضایی زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: 120 هزار پرونده طی سال گذشته در مراجع قضایی در استان زنجان تشکیل شده است.

تشکیل 120 هزار پرونده در مراجع قضایی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل‌محمدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران با وفای این شهید است.

وی با اشاره به خلق حماسه سیاسی از سوی مردم در انتخابات 24 خرداد، تصریح کرد: اراده سیاسی تک تک مردم در 24 خرداد در معرض نمایش قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه مردم پشت سر مقام معظم رهبری و با لبیک به منویات رهبری در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند، خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم موجب شکسته شدن هیمنه دشمنان شده است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ایران همواره به صورت آزاد و سالم برگزار شده است، افزود: این انتخابات نیز با حضور گسترده مردم در کمال صحت و سلامت برگزار شد.

گل‌محمدی با بیان اینکه ساختار برگزاری انتخابات در نظام اسلامی ساختاری است که هیچ‌کس نمی‌تواند در آن دخالت کند، خاطرنشان کرد: در همه انتخابات استان زنجان کوچکترین شکایتی مطرح نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم در جامعه زندگی می‌کنند و نیازمند ارتباط با یکدیگر هستند، یادآور شد: باید انسان در جامعه وظیفه خود را دانسته و ارتباطات مطلوبی با یکدیگر برقرار کنند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بر ضرورت توجه به تکالیف در جامعه از سوی مردم تأکید کرد و گفت: باید همه مردم در ارتباط با یکدیگر به تکلیف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه ضروری است مردم در قرار‌دادها، روابط تجاری و معاملات برای رفع اختلافات بعدی توجه داشته باشند، افزود: مردم باید به میزان تعهد خود آگاه باشند.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه از مردم درخواست می‌شود در امضای قرار‌دادها به حقوق خویش آگاه باشند، گفت: برای انعقاد قرارداد با سایر افراد جامعه باید شهود شاهد عقد قرار‌داد باشند.

وی با بیان اینکه در طولانی‌ترین سوره و آیه قرآن کریم خداوند با عقد قرار‌داد بین مسلمانان تکلیف انسان‌ها را مشخص کرده است، گفت: این آیه نشان‌دهنده توجه خداوند متعال به امور اقتصادی بشریت است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد بین دو طرف موجب جلوگیری از بروز اختلاف می‌شود، خاطرنشان کرد: رسیدگی به چنین پرونده‌هایی هزینه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد بدون توجه به حقوق خود اقدام به انعقاد قرارداد با سایر افراد می‌کنند، گفت: 120 هزار پرونده طی سال گذشته در مراجع قضایی در استان زنجان تشکیل شده است.

گل‌محمدی عدم توجه به احکام شرعی را از دلایل تشکیل این میزان پرونده اعلام کرد و گفت: میلیون‌ها مراجعه به کلانتری‌ها و مراجع قضایی در این خصوص صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم در تنظیم قراردادها به حقوق خود توجه نمی‌کنند، افزود: از مردم درخواست داریم قبل از تنظیم قراردادهای خود میزان تعهد خود را در نظر داشته و به آن آگاه باشند.

ارائه مشاوره‌های رایگان در دادگستری

رئیس کل دادگستری استان زنجان از ارائه مشاوره‌های رایگان در دادگستری در خصوص معاملات افراد در جامعه خبر داد و گفت: ضروری است افراد جامعه قبل از عقد قرارداد به این مراکز مشاوره مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمینه مواد مخدر مشکلات بسیاری در جامعه وجود دارد، افزود: بیشتر معضلات اجتماعی از مواد مخدر به وجود می‌آید.

گل‌محمدی بر ضرورت استفاده از تجارب ریش‌سفیدان، صاحبان نفوذ و علما برای رفع اختلاف مردم به‌ویژه در روستاها تأکید کرد و گفت: مردم باید قبل از مراجعه به مراجع قضایی از تجارب این افراد برای حل اختلاف خود استفاده کنند.

وی با اشاره به شیوه‌های مختلف کلاهبرداری در استان افزود: صدها میلیون از طریق استفاده از عابر بانک افراد کلاهبرداری صورت گرفته است.

انتهای پیام/73003/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول