اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل

مجتمع مسکونی طلاب اردبیل افتتاح شد

با حضور امام جمعه اردبیل مجتمع مسکونی طلاب اردبیل به بهره‌برداری رسید.

مجتمع مسکونی طلاب اردبیل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مجتمع مسکونی که عصر امروز افتتاح شد در 120 واحد احداث شده که زیربنای آن نیز یک‌هزار و 500 متر مربع بوده که در خیابان مالک اشتر اردبیل افتتاح و در اختیار طلاب و روحانیان این شهر قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم افتتاح این مجتمع مسکونی اهمیت تبلیغ و ترویج در دین اسلام را یادآور شد و اظهار داشت: با هدف سامان دادن شبکه‌های تبلیغی و تقویت این حوزه نیاز به ایجاد زیرساخت‌های رفاهی برای مبلغان داریم تا آنها با خیال راحت بتوانند کار تبلیغ را انجام دهند.

حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: وظیفه روحانیان و طلاب در این مقطع بسیار سنگین و حساس است چرا که اگر روحانیان ما نتوانند به رسالت خود که آشنایی نسل جوان و نوجوان با مفاهیم تربیتی است، آشنا شده و با آن انس بگیرند و در امر خطیر تبلیغ اهداف خود را محقق نکنند قطعاً نارسایی‌ها و مشکلات جامعه را دچار تردید و برخی آسیب‌ها می‌کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمنان دین اسلام امروز با ایجاد شبهه و راه‌اندازی صدها سایت و فضاهای مجازی سعی می‌کنند جوانان و نوجوانان این کشور را مورد هجمه و حمله عقیدتی و تردید در مسایل دینی کنند که تنها راه شکست این توطئه‌ها افزودن بر آگاهی و بصیرت جوانان و نوجوانان است.

عاملی با یادآوری اینکه روحانیان در خط مقدم غلبه بر دشمن در سنگر جهاد با نفس و شیطانیت قرار دارند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران بیشتر از آن که انقلاب مادی و زندگی‌محور براساس معیشت روزمره باشد، انقلاب آرمان‌گرا و مکتبی است که در این نهضت عظیم به دینداری و اعتقاد قلبی مردم بیش از نان، غذا و خوراکی توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل با انتقاد از برخی منحرفان که سعی می‌کنند اسلام را دین دست و پا شکسته و بسیار معنوی‌گرا جلوه دهند، بیان کرد:‌ آنچه که در اسلام به عنوان یک مکتب اعتدالی مد نظر بوده برگزیدن شیوه عقلانی در زندگی است که در آن افراط و تفریط و مادی‌گرایی صرف یا معنوی‌گرایی ویژه بی‌معنا است چرا که به نظر می‌رسد در طول تاریخ مسلمانان و انسان‌های آزاده از افراط و تفریط بزرگ‌ترین ضربه را دیدند.

وی به نزدیکی ماه رمضان و ضرورت حضور آگاهانه و بابصیرت روحانیان در مجالس و محافل مختلف اشاره کرد و ادامه داد: شایسته است روحانیان ما با درک دقیق از مسایل، موضوعات داخلی، بین‌المللی و قدرت تفهیم مسایل در خطابه‌ها و سخنرانی‌ها حاضر شوند تا حرف و سخنشان نافذ و قابل درک برای نسل جوان، نوجوان و اقشار مختلف مردم باشد.

انتهای پیام/62004/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول