اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

مردم بشاگرد از مدار خدمات دولت خارج نمی‌شوند/احداث 3 هزار واحد مسکونی در بشاگرد

استاندار هرمزگان گفت: مردم بشاگرد نباید تا زمان اسکان دائم از مدار خدمات و پشتیبانی دولت خارج شوند و تمام امکانات باید برای سازندگی این منطقه بسیج شود.

مردم بشاگرد از مدار خدمات دولت خارج نمی‌شوند/احداث 3 هزار واحد مسکونی در بشاگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی امروز در چهارمین جلسه مدیریت بحران استان که در راستای پیگیری مشکلات بشاگرد برگزار شد، اظهار داشت: اگر چه در مسیر سازندگی بشاگرد تمام امکانات بسیج شده و در بلند مدت احداث و بازسازی واحدهای مسکونی در دستور کار است اما نباید مردم بشاگرد تا زمان اسکان دائم از مدار خدمات و پشتیبانی دولت خارج شوند.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها باید با تمام توان انجام کارهای زیربنایی را مورد توجه قرار دهند اما این به معنای آن نیست که به مشکل خدماتی مردم بشاگرد توجه نشود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: تا زمان احداث، بازسازی و تعمیر منازل مسکونی در بشاگرد باید امنیت، بهداشت، درمان، آب، برق و... آسیب دیدگان تامین شود.

عزیزی تاکید کرد: باید از ظرفیت شهرستان بشاگرد نیز برای اسکان مردم آسیب دیده استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص 150 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بشاگرد ابراز داشت: پیرو مصوبه دولت حدود سه هزار واحد مسکونی در شهرستان بشاگرد احداث می‌شود.

عزیزی ادامه داد: در راستای احداث این سه هزار واحد مسکونی به واحدهایی که کاملا آسیب دیده‌اند از طریق خط اعتباری بانک مسکن 20 میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود چهار درصد و بازپرداخت 15 ساله تعلق می‌گیرد.

وی افزود: دولت برای کمک به واحدهای کمتر آسیب دیده نیز تسهیلات 12 میلیون تومانی بر مبنای میزان آسیب با سود 4 درصد و بازپرداخت 15 ساله در نظر گرفته است.

عزیزی با بیان اینکه کانون‌های جمعیتی در بشاگرد متمرکز می‌شوند، خاطرنشان کرد: در شهرستان بشاگرد به دلیل پراکندگی امکان اینکه برخی روستاها با تعداد کم جمعیت ادامه زندگی دهند میسر نیست؛ بنابراین در این راستا متمرکز کردن کانون‌های جمعیتی مورد توجه است.

وی یادآور شد: هر جایی از بشاگرد که واحدهای مسکونی احداث شوند خدمات برق، آب،واحدهای بهداشتی و ارتباطی نیز تامین می‌شود.

انتهای پیام/88007/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول