اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار

70 مورد اخطار به منازل مسکونی منطقه 6 مشهد صادر شد

شهردار منطقه شش مشهد گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون بیش از 70 مورد اخطار به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار، برای منازلی که فاضلاب خانگی خود را به داخل معابر رهاسازی می‌کنند، صادر شده است.

70 مورد اخطار به منازل مسکونی منطقه 6 مشهد صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کوروش باوندی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و شیوع بیماری‌های واگیردار و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه اخطارهایی برای منازلی که تهدیدی برای سلب رفاه عمومی و بهداشت داشته‌اند همانند منازل مسکونی خیابان‌های چمن، سرخس و محله کارمندان اول صادر شده است.

باوندی تصریح کرد: با توجه به اخطارهای صادر شده و پیگیری مسئولان، برخی از منازل نسبت به مسدود کردن خروجی فاضلاب اقدام کرده‌اند و موارد دیگر طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی ضمن معرفی به اداره بهداشت، به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.

وی یادآور شد: رهاسازی پساب‌ها و فاضلاب‌های خانگی در مشهد در محدوده‌هایی همچون شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر که طرح اگو در آنها اجرا نشده و یا از محدوده‌های الحاقی جدید به این شهر محسوب می‌شود، بیشتر به چشم می‌خورد.

شهردار منطقه شش مشهد گفت: در حال حاضر طرح اگو در محدوده‌هایی همچون بلوار مصلی، شهید شیرودی، 22 بهمن اجرایی شده و در محدوده‌هایی که طرح اگو اجرایی نشده رهاسازی پساب‌ها بیشتر مشاهده می‌شود.

باوندی رفع معضل فاضلاب‌های خانگی را نیازمند همت عمومی دانست و افزود: رعایت نکردن مسائل اولیه بهداشتی، منشأ ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها است و رهاکنندگان فاضلاب، سلامت جامعه را تهدید می‌کنند و برای مبارزه با این افراد تمام ادارات باید همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/70003/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول