اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار بوشهر:

1200 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده دشتی در حال بازسازی است

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: از مجموع یک هزار و 900 واحد مسکونی در منطقه، یک هزار و 211 واحد مسکونی نیاز به بازسازی کامل دارند که این کار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر و فارس در حال انجام است.

1200 واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده دشتی در حال بازسازی است

شاپور رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتی با اشاره به اینکه عملیات بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیده از زلزله 20 فروردین ماه در مناطق آغاز شده است، تصریح کرد: به استناد بررسی‌هایی که توسط ستاد بازسازی در منطقه انجام شده، از مجموع یک هزار و 900 واحد مسکونی در منطقه یک هزار و 211 واحد مسکونی نیاز به بازسازی کامل دارند که این کار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر و فارس در حال انجام است.

وی با قدردانی از کمک‌هایی که توسط وزارت نفت انجام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط نامناسب هوا در کنار تسریع در ساخت واحدهای مسکونی، با پیگیری‌هایی که صورت گرفت تعداد یک هزار دستگاه کانکس به ابعاد 15 متر مربع در اختیار زلزله‌زدگان قرار داده می‌شود.

معاون استاندار بوشهر در امور عمرانی اضافه کرد: از این تعداد، 500 دستگاه کانکس توسط کمیته امداد و 500 دستگاه توسط بهزیستی بین تمام خانواده‌های زلزله‌زده توزیع خواهد شد.

رستمی با بیان اینکه قرارداد تامین و خرید کانکس‌ها منعقد شده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 147 دستگاه از کانکس‌ها به منطقه حمل و 74 کانکس تاکنون بین مردم توزیع شده است و تاکید داریم که مابقی کانکس‌ها از مرکز و جاهایی که در حال تولید هستند، به این مناطق حمل و هر چه زود‌تر توزیع نماییم.

به گفته وی، در حال حاضر کار آواربرداری یک هزار و 17 واحد از منازل زلزله‌زده شنبه به طور کامل انجام شده است و با توجه به تاکید استاندار، مقرر شد هر چه سریع‌تر مقدمات جهت تسهیل کار در بحث آماده سازی، آواربرداری و ساخت مسکن‌ها را در این مناطق فراهم آوریم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر کمک‌های افراد خیر و نیکوکار را یادآور شد و گفت: برخی امکانات توسط مردم، خیرین و سایر ارگان‌ها تامین شده تا بتوانیم شرایط را برای زندگی مردم تا زمان بازسازی کامل واحدهای مسکونی فراهم کنیم.

رستمی خاطرنشان کرد: در کنار این کار‌ها، از اماکن دولتی و مذهبی هم غافل نشده‌ایم و مقدمات کار انجام شده و بخشی از اماکن مذهبی از قبیل مساجد، حسینیه‌ها، تکایا توسط افراد نیکوکار در حال احداث است.

وی با بیان اینکه 25 باب مسجد، حسینیه و بقاع متبرکه در مناطق زلزله‌زده استان بوشهر نیاز به بازسازی کامل دارد، از حضرت آیت‌الله صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر که در این بخش پیگیری‌هایی را انجام دادند، قدردانی کرد.

معاون استاندار بوشهر نوید دارد: 12 باب مسجد و حسینیه تا قبل از ماه مبارک رمضان برای مردم آماده شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/66001/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول