اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

54 درصد از واحدهای مسکونی زنجان مقاوم‌سازی شده است

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه 54 درصد از واحدهای مسکن روستایی استان زنجان مقاوم‌سازی شده است، گفت: ساختمان‌های شهری هنوز مشکلاتی دارند.

54 درصد از واحدهای مسکونی زنجان مقاوم‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، صفی‌الله کرامتی ظهر امروز در دوره آموزشی روابط عمومی و مدیریت رسانه که در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برگزار شد، با اشاره به وقوع شش حادثه غیر مترقبه در استان زنجان طی سال گذشته اظهار داشت: اوراژنس در این وقایع نقش مهمی ایفا کرد.

وی اقدامات اورژانس و هلال‌احمر را در نجات جان مادران باردار استان زنجان در کولاک را ستودنی دانست و افزود: در عملیات‌های اجرا شده جان 26 مادر و نوزاد نجات داده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان تصریح کرد: بحران موقعی به وجود می‌آید که بین نیازمندها و منابع عدم انطباق به وجود آید.

وی وقوع تغییرات غیرمترقبه و نداشتن اطمینان از اوضاع و نداشتن تعادل را از دیگر دلایل وقوع بحران در جوامع دانست و افزود: مدیریت بحران ایران بعد از طی مراحل مختلف طی 34 سال گذشته به مرور تکمیل و به شکل و شمایل کنونی درآمده است.

کرامتی از اجرای ماده 2800 نظام مهندسی در سطح کشور برای احداث ساختمان‌ خبر داد و گفت: اجرای این ماده تاثیر قابل توجهی در مقاوم‌سازی ساختمان‌ها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 54 درصد از واحدهای مسکن روستایی استان زنجان مقاوم‌سازی شده است، اضافه کرد: ساختمان‌های شهری هنوز مشکلاتی دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از پرداخت تسهیلات قابل توجه توسط دولت برای بازسازی واحدهای مسکونی واقع در بافت فرسوده خبر داد و اضافه کرد: مردم باید با دریافت این تسهیلات اقدام به بازسازی واحدهای مسکونی کنند.

وی نقش رسانه را در حوادث غیرمترقبه مهم دانست و اضافه کرد: این نقش در حوادثی مانند حادثه بم به صورت بارز خود را نشان داد.

کرامتی به اطلاع‌رسانی ضعیف در زلزله در ساعات نخست اذعان و اضافه کرد: این عدم اطلاع‌رسانی در ساعات اولیه به دلیل جلوگیری از هجوم مردم به منطقه اتخاذ شده بود تا قبل از ورود نیروهای کمکی بتوان اوضاع را سازماندهی کرد.

وی روابط عمومی را جدا از رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی از وضعیت از وظایف روابط عمومی‌ها محسوب می‌شود.

*آموزش و استفاده از فناوری‌های نوین از راهکارهای مقابله با بحران است

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان برگزاری دوره‌های آموزشی برای روابط عمومی‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین را از راهکارهای لازم برای مقابله با مواقع بحرانی اعلام و اضافه کرد: اطلاع‌رسانی به هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه، امر امدادرسانی را تسریع می‌کند.

وی از وجود کارگروه آموزشی و اطلاع‌رسانی در زنجان خبر داد و افزود: این کارگروه در صدا و سیما تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/73004/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول