اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:

کندی احداث جایگاه دفع پسماند ویژه خطرآفرین است

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین کندی عملیات احداث و راه‌اندازی جایگاه دفع پسماندهای ویژه را از مخاطرات زیست‌محیطی این استان عنوان کرد.

کندی احداث جایگاه دفع پسماند ویژه خطرآفرین است

علی‌آقا فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: استقرار پراکنده واحدهای صنعتی، پسماندهای ویژه، ریزگردها و دیگر آلاینده‌های هوا، تخریب خاک و پوشش گیاهی مراتع از جمله مخاطراتی به شمار می‌رود که در استان قزوین از اولویت بالایی برخوردار است.

فرهادی با اشاره به پراکندگی واحدهای صنعتی در استان گفت: پراکندگی صنایع در نقاط مختلف استان و خارج از محدوده شهرک‌ها و مجتمع‌های صنعتی باعث کاهش سطح اراضی کشاورزی و منابع ملی می‌شود و مشکلات زیست محیطی فراوانی به بار می‌آورد.

این مسئول گفت: از دیگر مخاطرات زیست‌محیطی استان کندی عملیات راه‌اندازی و احداث جایگاه دفع پسماندهای ویژه است که موجب می‌شود مدیریت اصولی روی این نوع پسماندها که ناشی از فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و بیمارستانی است، صورت نگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین یادآور شد: در حوزه ریزگردها و سایر آلاینده‌های هوا و نیز خطرات بهداشتی ناشی از آن به ویژه در مراکز پرجمعیت و سکونتگاه‌های شهری باید تمهیدات و اقدامات ویژه‌ای انجام گیرد.

وی تصریح کرد: برداشت و تخریب خاک و پوشش گیاهی مراتع و زیستگاه‌های باارزش و حساس استان به ویژه در اثر فعالیت‌های تولید آجر، برداشت شن و ماسه، سوزاندن ضایعات محصولات کشاورزی و آتش‌سوزی مراتع از جمله مخاطراتی است که محیط زیست استان را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/77011/ع20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول