اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم خبر داد

امضای تفاهم‌نامه میان مرکز موضوع‌شناسی فقهی و اداره‌کل محیط زیست قم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تفاهم‌نامه همکاری در زمینه فعالیت مشترک مرکز تخصصی موضوع‌شناسی احکام فقهی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به امضا رسیده است.

امضای تفاهم‌نامه میان مرکز موضوع‌شناسی فقهی و اداره‌کل محیط زیست قم

محمود علی‌رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ظرفیت‌ها و گستردگی احکام شرعی و دستورات الهی در همه زمینه‌ها از جمله محیط زیست اظهار کرد: لازم بود با توجه به اهمیت موضوع؛ کار کارشناسی و دقیقی در زمینه تطابق احکام فقهی بر منابع جدید زیست محیطی صورت بگیرد.

وی افزود: امروزه هزاران گونه حیاتی از خانواده‌های جانوری و گیاهی در خشکی و دریا شناسایی شده‌اند که در مباحث مربوط به حلیت، تکثیر، تجارت و حفاظت از آنها نیازمند نظر شرع مقدس هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه فعالیت‌های زیست محیطی و شرعی در برخی زمینه‌ها با یکدیگر نزدیکی زیادی دارند گفت: ایجاد سرفصل‌های کاری و موضوعی برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه در این حوزه از جمله ضرورت‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به همین منظور تفاهم‌نامه همکاری در زمینه فعالیت مشترک مرکز تخصصی موضوع‌شناسی احکام فقهی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به امضا رسیده است.

رکنی با بیان اینکه نگارش رساله تخصصی زیست محیطی بر پایه استفتائات صورت گرفته از مراجع تقلید هم جزو این تفاهم‌نامه است عنوان داشت: طرح بررسی‌های مربوط به حلال بودن پرندگان موجود در ایران و مباحثی مانند جواز تکثیر، شکار و استفاده از آنها در مواد غذایی هم جزو اولویت‌های اداره کل محیط زیست استان قم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره هم‌اندیشی برای طراحی موزه حیات وحش در مرکز تخصصی موضوع‌شناسی احکام فقهی گفت: این امر نیز جزو توافقات اخیر میان این مرکز و اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم است.

انتهای پیام/78004/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول