اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل پروژه جهانی شهر پاک، ایران پاک:

ایران باید به رده‎های بالای جدول محیط زیست جهانی صعود کند

دبیرکل پروژه جهانی شهر پاک، ایران پاک گفت: ایران باید به رده‎های بالای جدول محیط زیست جهانی صعود کند، همچنین محمد باقر قالیباف به عنوان ریاست عالی افتخاری پروژه جهانی شهر پاک، ایران پاک معرفی شد.

ایران باید به رده‎های بالای جدول محیط زیست جهانی صعود کند

پرویز عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن هفته محیط زیست، کمیته محیط زیست جمعیت دوستداران بهزیستی با همکاری موسسه بین‌المللی بصیرت قرن بیست و یک قصد دارد با ارائه پروژه جهانی شهر پاک، ایران پاک و با تکیه بر نیروی لایزال و انرژی مثبت مردم سرافراز ایران، گام‎های بزرگ و سازنده‎ای را در جهت حفاظت از محیط زیست کشور ایران بردارد.

وی افزود: النظافت من الایمان باید سر لوحه تمامی کارهای آحاد مردم قرار گرفته و با آموزش‎های اصولی و درست، دورترین نقاط کشور را نیز همانند خانه خود بدانند و در نگهداری و نظافتش بکوشند.

دبیر کل پروژه جهانی شهر پاک ایران پاک در ادامه گفت: باید فرهنگ نظافت در قلب مردم جاری و ساری شود و این مهم، عزم ملی را می‎طلبد.

وی ادامه داد: پروژه شهر پاک، ایران پاک نیازمند همکاری ارگان‎های مرتبط همچون سازمان محیط زیست، شهرداری‎ها، مجلس، دولت و رسانه‎های ملی است.

عطایی افزود: حضور روزنامه‌نگاران، اساتید دانشگاه‎ها، دانشجویان، دانش‌آموزان، ورزشکاران، اصناف، هنرمندان، کارشناسان، بازرگانان، پزشکان نقش بسزایی در اجرای هر چه بهتر پروژه جهانی شهر پاک، ایران پاک خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کمیته محیط زیست جمعیت دوستداران بهزیستی در نظر دارد، حرکتی همگانی و ملی را آغاز کند و در همین رابطه از پاکسازی دامنه‎های البرز تا تالاب انزلی و جنگل‎های شمال تا دورترین نقطه ایران با کمک و پشتیبانی ارگان‎ها و افراد ذکر شده را در برنامه کاری خود قرار داده است.

دبیر کل پروژه جهانی شهر پاک ایران پاک، با تأکید بر اینکه ایران باید به رده‎های بالای جدول محیط زیست جهانی صعود کند، عنوان کرد: این مجموعه علاقمند به محیط زیست در نظر دارد بنابر اولویت پاکسازی در شهرهای مربوطه، جلسات ویژه گردهمایی و همایش‎های مردمی همراه با هنرمندان، ورزشکاران و روزنامه نگاران و مسئولان هر استان شامل استاندار، فرماندار، شهرداران، ائمه جمعه، نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست برگزار کند.

وی اضافه کرد: بازرسان پروژه جهانی شهر پاک، ایران پاک در تمام نقاط ایران حضور دارد و با جدیت پاک نگه داشتن مناطق پاکسازی شده را زیر نظر گرفته و هیچ کوتاهی و چشم پوشی نمی‎کنند، زیرا این پروژه یک پروژه جهانی است و همه ما به ویژه مسئولان موظف به رعایت آن هستند.

عطایی در پایان گفت: با توجه به آرای جمیع اعضای هیات موسس پروژه شهر پاک ایران پاک، دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران به عنوان ریاست عالی افتخاری پروژه جهانی شهر پاک، ایران پاک معرفی شد.

انتهای پیام/63019/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول