اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی:

1150 هیئت مذهبی در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کنند

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 150 هیئت مذهبی در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کنند، گفت: هیچ نهاد مدنی و شبکه اجتماعی‌ به گستردگی هیئت‌های مذهبی وجود ندارد.

1150 هیئت مذهبی در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی، اظهار کرد: در مساجد متولیان زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت فرهنگی در مساجد به خوبی پیش نمی‌رود، ادامه داد: اگر متولی در مساجد واحد باشد و فعالیت‌ها به موازی کاری کشیده نشود مساجد امروزه وضعیت فرهنگی بهتری می‌داشتند.

مدیر‌کل سازمان تبلیغات خراسان جنوبی اذعان داشت: فعالیت‌های فرهنگی و نرم‌افزار مسجد رصد می‌شود اما از وضعیت فرهنگی سازمان تبلیغات در مساجد رضایت کامل را نداریم.

وی ادامه داد: تنها مجموعه‌ای که می‌تواند مدرک حفظ صادر کند سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مدرک تحصیلی محسوب می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اردیبهشت‌ماه گذشته آخرین آزمون حفظ در سطح استان برگزار شد که 139 نفر در این آزمون شرکت کرده که بزودی نتایج آن اعلام می‌شود و به قبول شد‌گان مدرک رسمی حفظ به عنوان مدرک تحصیلی اعطا می‌شود.

لطفیان با اشاره به تشکل‌های دینی در حوزه سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: نقش‌آفرینی هیئت‌های مذهبی در همه عرصه‌های فرهنگی زبانزد بوده و کانون مداحان استان و هیئت‌های فرهنگی بزرگترین نهاد مدنی و اجتماعی در سطح استان را تشکیل می‌دهند.

وی متذکر شد: با احتساب طبس بیش از یک‌هزار و 150 هیئت مذهبی در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کنند که هیچ نهاد مدنی و شبکه اجتماعی‌ به گستردگی آن وجود ندارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی به کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های اسلامی در خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: نمره سازمان تبلیغات را در این زمینه در حد قبولی نمی‌دانیم چون آن وظیفه‌ای که باید در ارتباط با کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های اسلامی انجام بدهیم را انجام نداده‌ایم.

لطفیان در ارتباط با آخرین آمار خانه‌های عالم در خراسان‌جنوبی، افزود: بیش از 172 باب خانه عالم در استان در حال فعالیت هستند که بیش از 100 باب کاملا به بهره‌برداری رسیده و 20 خانه در شرف اتمام بوده و تعداد 51 باب خانه هم در حالت نیمه تمام باقی‌‌مانده است.

وی ادامه داد: تعداد خانه‌های عالم از تعداد روحانیون بیشتر است که باید تلاش شود این ناهمگونی رفع شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی مدارس علوم و معارف اسلامی را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان تبلیغات برشمرد و اذعان داشت: در سال گذشته سه مدرسه علمیه ساخته شده است که با توجه به الحاق شهرستان طبس به خراسان جنوبی از تعداد 110 مدرسه که در کشور فعالیت می‌کنند تعداد چهار مدرسه متعلق به این استان است.

لطفیان با بیان اینکه مدرسه علمیه دخترانه بیرجند راه‌اندازی شده است، افزود: ساخت دو مدرسه از سال قبل آغاز شده که مدرسه نهبندان با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی و مدرسه بیرجند با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در حال آماده‌سازی است.

وی اضافه کرد: امید است در شش ماهه نخست امسال این دو مدرسه به بهر‌ه‌برداری برسد.

انتهای پیام/69017/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول