اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد خبر داد

حضور بیش از یک‌میلیون نفر در ایام «چراغ برات» در بهشت رضای مشهد

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد از حضور بیش از یک میلیون نفر در ایام چراغ برات در بهشت رضای مشهد خبر داد و گفت: 450 دستگاه اتوبوس در مسیرهای پایانه آزادی،‌ مصلی، ‌مفتح و پایانه انقلاب به بهشت رضا در نظر گرفته شده است.

حضور بیش از یک‌میلیون نفر در ایام «چراغ برات» در بهشت رضای مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدکمال‌الدین شاهچراغی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اقدامات سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در مراسم چراغ برات امسال اظهار کرد: سه روز پیش از ولادت ولی عصر امام زمان(عج) با عنوان مراسم چراغ برات اهل قبور خوانده می‌شود که مردم با حضور در آرامستان‌ها برای ارواح و درگذشتگان خود خیرات می‌کنند.

وی افزود: سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد به دلیل ازدحام جمع کثیری از شهروندان مشهدی در آرامستان‌ها و به ویژه بهشت رضا تدابیر ویژه‌ای برای این سه روز اتخاذ کرده است.

شاهچراغی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نیازها در سه روز مراسم چراغ‌برات، تامین آب شرب و آب سردکن‌ها است، خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده آب سردکن‌های آرامستان‌ها را افزایش داده و از نظر آب شرب مشکل خاصی نداریم.

وی ادامه داد: آرامستان بهشت رضا 77 دستگاه آبخوری داشته که در سه ماهه نخست امسال تعداد آن را 17 درصد افزایش داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد از افزایش 25 هزار متر مربعی پارکینگ در آرامستان بهشت رضا خبر داد و یادآور شد: از شهروندان مشهدی در سه روز مراسم چراغ برات خواستاریم که حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی برای ایاب و ذهاب استفاده کنند چراکه سبب تسهیل در ترافیک می‌شود.

شاهچراغی گفت: اگرچه 25 هزار متر مربع علاوه بر 50 هزار متر مربع پیشین، فضا برای پارکینگ آماده‌سازی شده اما ایاب و ذهاب همراه با وسایل نقلیه در کاهش ترافیک و تسهیل عبور و مرور تاثیر به سزایی دارد.

وی تاکید کرد: مخازن آب ذخیره برای سرویس‌های بهداشتی با ظرفیت 60 لیتر تعریف و تعبیه شده؛ هم‌چنین سم‌پاشی و پاکسازی فضاهای لازم در آرامستان بهشت رضا نیز صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با اشاره به استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی در بهشت رضا و بهشت جوادالائمه در سه روز پیش از نیمه شعبان،‌ خاطرنشان کرد: سیستم خدمات شهری در این سه روز افزایش می‌یابد.

شاهچراغی تصریح کرد: 15 هزار متر مربع گلکاری و 40 هکتار فضای سبز ویژه ایام چراغ برات در بهشت رضای مشهد اجرا شده است، هم‌چنین  تیزرهای تبلیغاتی بوسیله صدا و سیمای خراسان‌رضوی و همچنین از طریق سامانه پیامکی سازمان فردوس‌ها،‌ اطلاع‌رسانی را به عهده گرفته است.

وی یادآور شد: استقرار دفتر گم‌شدگان، نصب دو دستگاه کیوسک اطلاع‌رسانی، افزایش شیرهای بهداشتی آب، جمع‌آوری متکدیان از دیگر اقدامات صورت گرفته برای مراسم سه روزه چراغ برات اهل قبور در مشهد مقدس است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سه روز ایام چراغ برات اهل قبور در مشهد مقدس بیش از یک میلیون مراجعه‌کننده داشته باشیم؛ که برای این ایام 450 دستگاه اتوبوس در مسیرهای پایانه آزادی،‌ مصلی،‌ مفتح و پایانه انقلاب به بهشت رضا در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/70023/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول