اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

توزیع 3 هزار جلد کتاب با موضوعات فرهنگی و دینی در کنگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان با تأکید بر ضرورت تقویت فرهنگ دینی در جامعه، گفت: سه هزار جلد کتاب با موضوعات فرهنگی و دینی در شهرستان کنگان توزیع شد.

توزیع 3 هزار جلد کتاب با موضوعات فرهنگی و دینی در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتقای زیرساخت‌های دینی و فرهنگی جامعه از مسائل مهمی است که سازمان تبلیغات اسلامی بخش اعظمی از این وظیفه را عهده‌دار است و خدمات ارزشمندی در این زمینه ارائه داده است.

وی تهاجم فرهنگی را از رویکردهای مهم جوامع غربی دانست و افزود: در جامعه امروز که دنیای غرب با بهره‌گیری از ابزار و تکنولوژی‌های نوین برای غلبه فرهنگ منحط خود بر فرهنگ و ارزش‌های سایر جوامع تلاش می‌کنند، باید با برنامه‌ریزی دقیق و کارآمد مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم.

اهرمی خاطر نشان کرد: اجرای برنامه‌های گفتمانی و تبلیغی از رویکردهای اثرگذار برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است و در سال‌های اخیر سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه عملکردی موفق داشته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان ادامه داد: دین کامل‌ترین برنامه زندگی انسان‌ها است و تبیین فرهنگ اسلامی و دینی بزرگترین مانع بر سر راه تهاجم فرهنگی دشمنان است.

اهرمی عنوان کرد: شکی نیست که تبلیغ دین، انجام رسالت الهی و مسئولیت‌ جانشینی پیامبران (ع) است و اهمیت تبلیغ دین به گونه‌ای است که خداوند برای انجام آن، پیامبران (ع) را انتخاب کرد و آن‌­ها نیز در انجام این رسالت الهی از خداوند استمداد می‌طلبیدند.

وی عملکرد فرهنگی تبلیغات اسلامی کنگان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تقویت بنیان‌های فرهنگی جامعه از اهداف مهمی است که اداره تبلیغات اسلامی کنگان به آن توجه داشته و با توجه به شرایط منطقه‌ای اقدام به تدوین برنامه‌های فرهنگی کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان تصریح کرد: تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از اهداف مهمی است که تبلیغات اسلامی کنگان مدنظر قرار داده و در این راستا شاهد توزیع سه هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف دینی، علمی، فرهنگی، ادبی و ... بین شهروندان کنگانی بوده‌ایم.

اهرمی با تأکید بر نقش کتاب در جوامع بشری اظهار داشت: کتاب آیینه‌ای است که بخش اعظم رهاورد تمدن‌های ماندگار تاریخ را به نمایش می‌گذارد.

وی عنوان کرد: کلمه کتاب وارث هرگونه تلاش بشری است و کتاب‌خوانی مقدمه ورود آگاهانه شخص در سرنوشت خود و جامعه خویش است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان گفت: فرهنگ کتاب‌خوانی قوه ابتکار و خلاقیت، روحیه آزادی‌خواهی و بزرگ‌منشی را تقویت می‌کند و اگر ارزش کتاب در جامعه‌ای رو به کاستی رود، بدون شک، میراث فکری و فرهنگی آن نسل به نسل دیگر منتقل نخواهد شد و فرهنگ و تمدن آن جامعه از تحرک وا می‌ماند.

انتهای پیام/2451/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول