اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد

برگزاری طرح تابستانی نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه استان اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری طرح تابستانی نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه این استان خبر داد.

برگزاری طرح تابستانی نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی خوشنویس‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه طرح تابستانی نشاط معنوی را در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) در خصوص اوقات فراغت که فرموده‌اند «بدانید که دنیا سرای گرفتاری است و اهل دنیا، هرگز ساعتی به فراغت (بیکاری و تعطیلی و بی‌خیالی) در آن نمی‌گذرانند مگر آنکه همین یک ساعت، مایه حسرتشان در روز قیامت خواهد بود»، تصریح کرد: طبق سفارشات اهل بیت (ع) و دستورات قرآن ما موظف هستیم اوقات و ساعت هایی را که برنامه خاصی در آن نداریم به طریق صحیح و منطقی و متناسب با امکانات برنامه‌ریزی نماییم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: طبق تقویم آموزشی کشور ما تابستان ها جزو اوقات فراغت جوانان ایران می‌باشد.

خوشنویس زاده ادامه داد: سازمان اوقاف اوقاف و امور خیریه در راستای سیاست قطب فرهنگی نمودن بقاع متبرکه طرح تابستانی نشاط معنوی را در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار می‌کند.

وی گفت: طبق برنامه 92 در استان اصفهان، ما موظف بودیم 107 بقعه را به عنوان پایگاه طرح نشاط معنوی راه اندازی کنیم ولی خوشبختانه تا کنون توانستیم 122 بقعه را در سراسر استان مجری این طرح مبارک کنیم.

مرتضی خوشنویس زاده به بیان اهداف این طرح پرداخت و عنوان کرد: بهینه سازی اوقات فراغت نوجوانان، جهت گیری، تقویت و ارتقای بنیه اعتقادی، اخلاقی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و نیز سوق دادن نسل جوان به سمت فعالیت‌های فرهنگی به خصوص فعالیت‌های قرآنی از جمله اهداف این طرح می‌باشد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف افزود: تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای ثبت نام جوانان و نوجوانان از 30 ام اردیبهشت ماه لغایت پایان خردادماه انجام گرفت.

خوشنویس زاده متذکر شد: شروع این طرح از هشتم تیرماه سال جاری می باشد و تا 25 مردادماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در این طرح در تمامی بقعات یک روحانی در کنار مربی تربیتی قرار می‌گیرد افزود: 43 مبلغ از حوزه علمیه قم، 30 دانشجو از دانشگاه علوم قرآنی اوقاف،78 روحانی از مبلغین بومی استان و 92 مربی بومی مجموعه مربیان و مبلغان این طرح را تشکیل می‌دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف در ادامه صحبت‌های خود به چاپ کتب طرح نشاط معنوی اشاره کرد و افزود: برای دومین بار امسال کتب مخصوص طرح نشاط معنوی را در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به ترتیب با نام‌های الفبا تا خدا، سی راه سی نشانه و نردبان‌ها و پرتگاه‌های زندگی چاپ می‌شود و در اختیار جوانان و نوجوانان قرار خواهد گرفت.

خوشنویس‌زاده ادامه داد: در هر رده یک جلسه اخلاق به صورت هفتگی تشکیل خواهد شد و در طول طرح چند جلسه مشترک بین دانش آموزان و والدین آنان تشکیل می شود.

وی گفت: در ایام برگزاری طرح سعی شده است برنامه های ورزشی متناسب با سن مخاطب برگزار نماییم.

خوشنویس زاده ویژگی بارز این طرح را اجرای طرح اردویی یک روزه نشاط معنوی در 26 امامزاده شاخص استان دانست و شاخص ترین امامزاده را آستان مقدس آقاعلی عباس در بادرود و سلطان علی بن محمد اردهال عنوان کردو متذکر شد: ثبت نام برای اردوهای یک روزه در ادارات شهرستان در حال انجام می‌باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف اظهار داشت: با توجه به طرح ملی حفظ که از سیاست‌های اصلی سازمان اوقاف می‌باشد، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شرکت کنندگان در طرح نشاط معنوی می‌توانند به صورت دلخواه در طرح حفظ قرآن کریم نیز شرکت نمایند.

خوشنویس زاده بارزترین خصوصیت برگزاری طرح نشاط معنوی را در سال جاری تقارن این طرح با طرح ضیافت الهی(طرح ویژه ماه مبارک رمضان) دانست و گفت: با توجه به این تقارن فعالیت‌های قرآنی از جمله روخوانی قرآن و شرکت در جلسات تفسیر و همچنین مراسمات شب قدر در طرح نشاط معنوی انجام خواهد شد.

وی افزود: در پایان این طرح از کلیه شرکت کنندگان آزمون گرفته خواهد شد و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهداخواهد شد.

انتهای پیام/63001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول