اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور شهردار قزوین:

هیچ مشکلی در نظافت نمازخانه‌ پارک‌های قزوین وجود ندارد

مشاور شهردار قزوین با بیان اینکه هیچ مشکلی در نظافت نمازخانه‌ پارک‌های شهر قزوین وجود ندارد، گفت: نمازگزاران می‌توانند به راحتی نمازشان را در این مکان مقدس اقامه کنند.

هیچ مشکلی در نظافت نمازخانه‌ پارک‌های قزوین وجود ندارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا الموتی عصر امروز در نشست شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات مردمی این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه نظافت نمازخانه در پارک‌های شهر قزوین بر عهده مسئول نگهداری مستقر در این پارک است، اظهار داشت: این مسئول موظف به نظافت 24 ساعته این مکان مقدس در بوستان‌ها است براین اساس پیرامون حفظ پاکیزگی و بهداشت این مکان مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پارک‌های اصلی شهر قزوین از نمازخانه برخوردار هستند، ابراز داشت: این نمازخانه به صورت قاب شیشه‌ای احداث می‌شود تا شهروندان قزوینی با دیدن یک نفر نمازگزار در این مکان، برای اقامه به موقع این فریضه دینی بیشتر ترغیب و تشویق شوند.

نماینده شهردار در شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه با تعریف کردن حوزه اختیاری و اجرایی اقامه نماز در شهرداری قزوین موافق هستم، اذعان داشت: با تحقق این امر می‌توان برنامه‌های فرهنگی احیای این فریضه دینی را به نحو مطلوبی در این نهاد اجرایی کرد.

مشاور شهردار قزوین یادآور شد: تاکنون سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین برنامه‌های مختلف فرهنگی اقامه نماز را در بین شهروندان قزوینی برگزار کرده است تا این فرهنگ در بین آنان ترویج یابد.

این مسئول با بیان اینکه متولی نگهداری مساجد بر عهده شهرداری قزوین نیست، اظهار داشت: این نهاد فقط به عنوان نهاد اجتماعی از خادمان برخی از مساجد حمایت‌های مالی کرده تا این مسجدها در بیشتر ساعت‌های روز برای اقامه نماز شهروندان قزوینی و مسافران باز نگه داشته شود.

ترویج اقامه نماز با هماهنگی مطلوب دستگاه‌های متولی

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه این نشست ابراز داشت: باید بین دستگاه‌های اجرایی متولی اقامه نماز از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اقامه نماز استان قزوین هماهنگی مطلوبی برای احیای این فریضه دینی ایجاد شده تا برنامه‌های فرهنگی در راستای تحقق این هدف با کیفیت و کمیت مطلوب‌تری در استان قزوین برگزار شود.

خورشیدی با بیان اینکه پارکها خدمات بسیاری به شهروندان قزوینی می‌دهد، اذعان داشت: باید ارائه خدمات برپایی نماز در نمازخانه از دیگر خدمات این مکان‌ها باشد تا مسافران و شهروندان بتوانند نمازشان را در این مکان اقامه کنند.

انتهای پیام/77009/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول