اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و تحقیقات دادگستری آذربایجان غربی:

مردم از قوانین شناخت کافی ندارند

معاون آموزش و تحقیقات دادگستری آذربایجان غربی گفت: اقشار مختلف مردم از قوانین و وظایف خود شناخت کافی ندارند پس باید در راستای ارتقای آگاهی آنها گام برداشته شود.

مردم از قوانین شناخت کافی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی عمرانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که برای تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته قضاییه در سالن امامت اداره دادگستری کل آذربایجان غربی تشکیل شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: خلق حماسه سیاسی آثار خیلی ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی ایران داشت.

وی افزود: نخستین اثر این حماسه شکست تحریم انتخابات بود که دشمن از ماه‌ها قبل برنامه چیده بود که مردم در انتخابات شرکت نکنند ولی با حضور 72 درصدی مردم ایران برنامه‌های دشمنان شکست خورد.

عمرانی برگزاری انتخابات آزاد را از دیگر آثار این حضور حماسی عنوان کرد و گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران انتخابات در طول 34 سال گذشته با رای مردم برگزار می‌شود و نتیجه رای مردم تعیین کننده نتیجه انتخابات است.

وی به دستاورد سوم حضور حماسی مردم اشاره و تصریح کرد: این دستاورد جزو مهم‌ترین دستاوردها است که صداقت نظام بر همه مشخص شده و شایعه پراکنی‌ها و توطئه‌هایی کشورهای غربی خنثی شد.

عمرانی به حادثه هفت تیر سال 1360 اشاره کرد و ادامه داد: مدت زیادی از برپایی نظام جمهوری اسلامی نگذشته بود که دشمنان از همان روزهای نخست در فکر براندازی حکومت بودند و با ترور شخصیت‌های مهم، بحث نظامی و جنگ نرم تا کنون سعی داشته‌اند به اهداف خود برسند ولی یاری خداوند سبب شد توطئه‌های دشمنان به خودشان برگردد.

وی افزود: دشمنان با ترور دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران ایشان می‌خواستند نظام جمهوری اسلامی را دچار تزلزل کنند ولی این خون ریخته شده سبب استحکام نظام شد.

عمرانی تصریح کرد: مشکل اساسی در حوزه دادگستری عدم‌اطلاع مردم از قوانین و وظایف خودشان است که اگر پرونده‌های دادگستری را مرور کنیم بالای 50 درصد پرونده‌ها به دلیل عدم آگاهی مردم از حقوق خود تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: تلاش برای آگاهی مردم از قوانین برای کاهش حجم پرونده‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های ما است.

معاون آموزش و تحقیقات دادگستری آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: خدمت کردن فقط در تامین ارتزاق مردم خلاصه نمی‌شود بلکه قضات و کارمندان دادگستری در تامین امنیت مردم تاثیر زیادی دارند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در آذربایجان غربی، اعلام کرد: برای هفته قوه قضاییه برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه هفته قضاییه از 31 خرداد سال 92 آغاز می‌شود، اعلام کرد: این روز مصادف با روز جمعه بوده که مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی به عنوان سخنران در نماز جمعه این هفته حاضر شده و در مورد عملکرد سازمان، قانون‌مندی و سایر موارد صحبت می‌کند و همه کارکنان اعم از قضات در نماز جمعه این هفته به همراه سازمان‌های تابعه شرکت می‌کنند.

عمرانی به برنامه‌های روز شنبه یک تیر اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور تجلیل از مقام عظمای ولایت در تعدادی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی کارکنان دادگستری و قضات به دیدار امام جمعه و نمایندگان مقام معظم رهبری می‌روند.

وی با اشاره به اینکه اهم اقدامات موردنظر در این هفته اطلاع رسانی است، ادامه داد: 30 برنامه رادیویی و تلویزیونی با موضوع‌ها و کارشناسان مجرب در صدا و سیمای آذربایجان غربی پخش می‌شود.

عمرانی به برنامه‌های روز یکشنبه دوم تیر اشاره کرد و اظهار داشت: برای تجدید میثاق با ایثارگران و شهدا که ما خود را مدیون این بزرگواران می‌دانیم، غباررویی و خیرات در مزار شهدا به منظور بیعت با آرمان‌های شهدا انجام گرفته و به دیدار ایثارگران خانواده‌های دستگاه‌های قضایی می‌رویم.

وی اظهار داشت: روز سوم تیر همایش استانی برای اولین بار در دادگستری آذربایجان غربی در هفته قوه قضاییه برپا می‌شود که در این همایش از قضات و کارمندان نمونه قدردانی می‌کنیم که امام جمعه ارومیه حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی در این همایش سخنرانی می‌کنند.

عمرانی اعلام کرد: با اداره کل زندان‌ها هماهنگ شده‌ایم تا در روز چهارم تیر تعدادی از قضات به زندان رفته و در حدود قانون برای رفع مشکلات، مشاوره حقوقی رایگان ‌دهند.

وی به برنامه‌های روز چهارشنبه پنجم تیر اشاره کرد و ادامه داد: بعد از نماز مغرب و عشاء مسئولان دستگاه قضایی در پنج مسجد حاضر شده و به مردم مشاوره می‌دهند.

عمرانی خاطرنشان کرد: روز پنج‌شنبه شش تیر همایشی در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی مهم‌ترین برنامه در روز پنج‌شنبه را ملاقات مردمی مدیرکل با معاونان در سالن امامت دادگستری آذربایجان غربی عنوان کرد.

عمرانی به برنامه روز جمعه هفت تیر اشاره کرد و ادامه داد: در این برنامه مجلس یادبود شهدای هفت تیر قبل از خطبه‌های نماز و نثار فاتحه با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات، سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد نماز جمعه انجام می‌گیرد و سخنران اعزامی از تهران قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سخنرانی می‌کند.

وی تصریح کرد: به بهانه هفته قوه قضاییه تعطیلی در اداره دادگستری نخواهیم داشت و برنامه‌های هفته قوه قضاییه به گونه‌ای هماهنگ شده که بعد از ظهر انجام گیرد و در نوبت صبح تعطیلی در دادگاه‌ها نداریم.

انتهای پیام/61009/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول