اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی قاین:

طرح توانمند‌سازی سالمندان در قاین اجرا شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قاین بر اجرای طرح توانمند‌‌سازی سالمندان در قاین تاکید کرد.

طرح توانمند‌سازی سالمندان در قاین اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد خزاعی پیش از ظهر امروز در جمع سالمندان و مسئولان بهزیستی قاینات با بیان اینکه بهزیستی یکی از سازمان‌های متولی امور سالمندان است، اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز نگهداری از سالمندان و ارائه خدمات مختلف به سالمندان نیازمند از جمله اقدامات بهزیستی برای این افراد است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان به بهزیستی تعلق دارد، تصریح کرد: در جلسات این شورا بر مناسب‌سازی محیط شهری برای سالمندان و معلولان، تغذیه سالمندان و شهر دوستدار سالمند تاکید شده است.                                     

رئیس بهزیستی قاینات با بیان اینکه مرکز سالمندان گوهر خدمات متنوعی به سالمندان ارائه می‌دهد، اذعان داشت: حمایت از سالمندان نیازمند، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی از جمله کارهای انجام شده برای سالمندان است.

خزاعی با توجه به رشد سالمندان در ایران و پیری جمعیت ضمن تاکید بر حفظ احترام سالمندان به تامین نیازهای اولیه آنها و برنامه‌ریزی برای آینده تاکید کرد.

درحال حاضر تعداد 44 سالمند زیرپوشش مرکز گوهر قاین قرار دارند.           

مسئول فنی مرکز سالمندان گوهر قاین با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 44 سالمند در مرکز گوهر قاین نگهداری می‌شوند، افزود: این سالمندان در دو بخش شبانه‌روزی و مراقبت در منزل زیر پوشش این مرکز هستند.

فرخی ادامه داد: تعداد 14 نفر از این سالمندان در بخش شبانه‌روزی و 30 نفر در بخش مراقبت در منزل از خدمات مرکز بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه مرکز گوهر در سال 88 تاسیس و جزو مراکز درجه یک استان شناخته می‌شود، تصریح کرد: سه بهیار، دو پرستار و یک روانشناس در نگهداری از سالمندان مرکز نقش دارند ضمن اینکه پزشک و    کارشناس تغذیه و فیزیوتراپ نیز با مرکز در ارتباط هستند.                                                                       

مسئول فنی مرکز سالمندان گوهر قاین اضافه کرد: ارائه خدمات ویزیت در منزل با حضور پزشک، فیزیوتراپ و روانشناس و اهدای سبد غذایی و هدایا از جمله اقدامات مراقبت در منزل است.   

این جلسه با مشارکت دانشجویان دانشکده پرستاری قاین، اداره بهزیستی و نیروهای مردمی برگزار شد و مورد استقبال گسترده شهروندان قرار گرفت و در پایان نیز جشن تولد چهار نفر از سالمندان برگزار شد.                                      

انتهای پیام/69008/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول