اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

پرداخت 18 میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به نوعروسان نهبندان

رئیس اداره بهزیستی نهبندان گفت: امسال 18 میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به نوعروسان زیرپوشش بهزیستی در استان پرداخت می‌شود.

پرداخت 18 میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به نوعروسان نهبندان

حسن خادم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به حوزه امور اجتماعی بهزیستی نهبندان اظهار کرد: در این حوزه 100 نفر مددجو وجود دارد.  

وی با بیان اینکه بهزیستی در حوزه توان‌بخشی معلولان را زیرپوشش دارد، ادامه داد: تعداد معلولان زیرپوشش این نهاد ‌هزار و 65 نفر است.

*پرداخت مستمری به 430 معلول

رئیس اداره بهزیستی نهبندان با بیان اینکه برخی از معلولان از هزینه مستمری ماهانه و حق نگهداری بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: برای 430 معلول زیرپوشش هزینه مستمری ماهانه پرداخت می‌شود.

خادم با بیان اینکه گروهی از معلولان از سایر خدمات غیرمستمر بهره‌مند می‌شوند، یادآور شد: این خدمات شامل وسایل کمک توان‌بخشی، هزینه‌های دانشگاه و تحصیل، مسکن، ازدواج و درمان می‌شود. 

وی از پرداخت شهریه دانشجویان زیرپوشش بهزیستی خبر داد و اضافه کرد: شهریه کامل 25 دانشجو زیرپوشش در سال گذشته پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان تصریح کرد: 25 دانشجو زیرپوشش بهزیستی این شهرستان قرار دارند.

خادم از پرداخت 200 هزار تومان برای هر ترم دانشجویان زیرپوشش بهزیستی در سال گذشته خبر داد و افزود: این مبلغ برای ایاب و ذهاب دانشجویان دانشگاه دولتی پرداخت شده است. 

وی از پرداخت کمک هزینه مسکن خبر داد و اضافه کرد: هم‌اکنون سه پروژه مسکن برای معلولان در این شهرستان در حال ساخت است.

*پرداخت 3 میلیون تومان کمک بلاعوض مسکن

رئیس اداره بهزیستی نهبندان با بیان اینکه یک پروژه 21 واحدی ساخته و تحویل معلولان شده است، گفت: کمک بلاعوض پرداختی به معلولان در این پروژه 3 میلیون و 250 هزار تومان بوده است.

خادم از ساخت پروژه 28 واحدی برای معلولان در نهبندان خبر داد و یادآور شد: تاکنون فوندانسیون این واحدها تمام شده و مراحل بعدی در حال ساخت است. 

وی ادامه داد: میزان کمک بلاعوض برای ساخت این پروژه به معلولان 3 میلیون و 750 هزار تومان بوده است.

*پی‌ریزی پروژه 11 واحدی معلولان در نهبندان

رئیس اداره بهزیستی نهبندان با بیان اینکه همچنین پی‌ریزی پروژه 11 واحدی معلولان نیز انجام شده است، ادامه داد: بعد از اتمام فوندانسیون این واحدها، کمک بلاعوض به معلولان پرداخت می‌شود.

خادم از پرداخت 15 میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به نوعروسان در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز 18 میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به 18 نوعروس پرداخت می‌شود. 

وی با بیان اینکه تمام زنان سرپرست خانوار از بیمه خدمات درمانی و صندوق بیمه اجتماعی بهره‌مند هستند، افزود: همچنین تمام معلولان ساکن شهر نهبندان نیز از خدمات درمانی بهره‌مند می‌‌شوند.

*معلولان روستایی دارای بیمه هستند

رئیس اداره بهزیستی نهبندان اضافه کرد: معلولان ساکن در روستاهای این شهرستان نیز زیرپوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند.

خادم با بیان اینکه سازمان بهزیستی نهبندان دارای یک مرکز فیزیوتراپی است، خاطر نشان کرد: این سازمان آمادگی دارد برای رفاه حال معلولان این مرکز را به بخش خصوصی واگذار کند.

انتهای پیام/69010/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول