اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در واحد گلخانه‌ای کشت توت فرنگی در ارومیه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: واحد گلخانه‌ای کشت توت فرنگی در ارومیه به منظور بالا بردن ماندگاری محصولات خود از فن‌آوری هسته‌ای استفاده می‌کند.

استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در واحد گلخانه‌ای کشت توت فرنگی در ارومیه

سیدعلی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بزرگ‌ترین دغدغه کشاورزان در عرضه محصولات خود به بازار، ماندگاری و کیفیت آن‌ها است.

وی با اشاره به استفاده از فن‌‌آوری‌های نوین در بالا بردن کیفیت محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: واحد گلخانه‌ای کشت توت فرنگی در ارومیه از این فن‌آوری در بالا بردن کیفیت محصولات خود استفاده می‌کند.

مختاری ادامه داد: معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در نظر دارد استفاده از این فن‌آوری را به سایر محصولات هسته‌دار از جمله سیب و انگور به منظور بالا بردن ماندگاری محصولات ترویج دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، هزینه استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در بالا بردن کیفیت محصولات کشاورزی در زمان عرضه به بازار و فروش به اندازه سه برابر جبران می‌شود.

وی با اشاره به لزوم اندازه‌گیری میزان سموم ماندگار در میوه به هنگام سم‌پاشی، تصریح کرد: با تأمین اعتبار مرکز آزمایشگاه مرجع ماندگاری سموم در میوه‌جات در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی راه‌اندازی می‌شود.

مختاری با بیان اینکه میوه‌ها پس از نمونه‌برداری در آزمایشگاه مرجع ماندگاری سموم میوه‌جات آزمایش و در صورت سلامت به بازار مصرف عرضه می‌شوند، ابراز داشت: واحد مدیریت حفظ نباتات در زمان سم‌پاشی میوه حفاظت، کنترل، سفارشات و توصیه‌های لازم را در ارتباط با نحوه سم‌پاشی ارائه می‌دهد اما ممکن است با استفاده ناصحیح و نامتعارف کشاورزان، میوه‌ها دچار آلودگی شوند.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی جزو اولین استان‌هایی است که برای حل دغدغه اجتماعی استفاده از میوه‌های سالم وارد عمل شده است و با تصویب اعتبار راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع ماندگاری سموم میوه‌جات در صدد حل مشکل است.

انتهای پیام/61010/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول