اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

89 پروژه کشاورزی در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری 89پروژه کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در شهرهای مختلف استان خبر داد.

89 پروژه کشاورزی در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس مظفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از 21 تا 27 خردادماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است که در این هفته 89 طرح و پروژه تولیدی و کشاورزی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 261 هزار و 952 میلیون ریال اجرا شده‌اند که 75 هزار و 928 میلیون ریال آن آورده شخصی، 146 هزار و 19 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 40 هزار و 5 میلیون ریال اعتبارات دولتی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه هزار و 926 فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود که هزار و 72 فرصت شغلی به صورت مستقیم و مابقی غیر مستقیم است، همچنین 2 هزار و 712 خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

مظفری ادامه داد: از 89 پروژه 41 پروژه در زیر بخش آب و خاک، 25 پروژه در زیر بخش دام و طیور، شش پروژه شیلات و آبزیان، 14 پروژه تولیدات گیاهی و سه پروژه در زیر بخش صنایع تبدیلی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این پروژه‌ها 30 طرح در شهرستان اراک، پنج طرح در خنداب،شش طرح در کمیجان،چهار طرح در فراهان،شش طرح در زرندیه، چهار طرح در شازند، سه طرح در تفرش، 14 طرح در ساوه، 18 طرح در خمین و 9 طرح در شهرستان محلات به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در ادامه از برگزاری مراسم تجلیل از 51 نفر از برترین‌های بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی از 51 نفر از کشاورزان برتر و موفق در زیربخش‌های دام و طیور، تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی، تشکل‌ها و تعاونی‌ها و دیگر زیر بخش‌ها که توفیقات خوبی را کسب کرده‌اند، قدردانی خواهد شد.

مظفری افزود: این مراسم با هدف ایجاد رقابت سالم بین تولید کنندگان و انتقال تجربیات بین کشاورزان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/87002/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول