اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان در جمع کشاورزان نمونه

بخش کشاورزی ضامن توسعه پایدار در هرمزگان است

استاندار هرمزگان گفت: بخش کشاورزی با تکیه بر تولید و خودکفایی ضامن توسعه پایدار است که این مهم در هرمزگان نمود عینی دارد.

بخش کشاورزی ضامن توسعه پایدار در هرمزگان است

 به گزارش خبرگراری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از کشاورزان نمونه استان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت: همه تلاش دشمن در راستا القاء ناکارآمدی نظام سیاسی مبتنی بر دین است که برای اثبات کارآمدی چه بخشی بهتر ازخانواده بزرگ جهاد کشاورزی می‌تواند نقش آفرین باشد.

وی تصریح کرد: قطعا مقابله با القائات دشمن یک فریضه در حکومت اسلامی است و همه باید در این عرصه مهم نقش خود را ایفا نمایند.

استاندار هرمزگان با اشاره به شعار سال خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر مقام معظم رهبری با محور قراردادن  تلاش و عمران و آبادانی و سازندگی توجه ویژه ای را به بخش تولید و اقتصاد داشته اند چرا که پایه‌های استقلال کشور به این امر مهم وابسته است.

عزیزی در ادامه با اشاره به سیاست‌های دولت در راستای حمایت از اشتغال و تقویت تولید در بخش مهم کشاورزی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم دولت در راستای تحقق عملی حمایت از تولید و اشتغال، طرح توسعه کشاورزی بود که با شناسایی 30 هزار هکتار تاکنون سه هزار و 900 هکتار از اراضی مستعد به سه هزار نفر متقاضی واجد شرایط در هرمزگان واگذار شده است.

به گفته عزیزی: دولت دراین راستا تاکنون بیش از  130 میلیارد تسهیلات به واجدان شرایط پرداخت کرده است که دستاورد آن در همین مدت کوتاه بهره‌برداری از 53 پروژه بوده است.

استاندار هرمزگان در ادامه  یادآور شد: استان هرمزگان با برخورداری از ظرفیت‌های عظیم در بخش کشاورزی به ویژه شیلات می‌تواند به عنوان استان پیشرو در امر تولید و خودکفایی تبدیل شود.

وی همچنین  با بیان اینکه مجموعه جهاد کشاورزی استان به عنوان مجموعه‌ای موفق در توسعه نقش محوری دارد، خاطرنشان کرد: قطعا این ظرفیت پشتوانه توسعه، اشتغال و خودکفایی است.

عزیزی اجرای 767 پروژه عمرانی در سال 91 به ارزش 620 میلیارد ریال و همچنین تجهیز بیش از نیمی از اراضی کشاورزی این استان به سیستم‌های نوین آبیاری را مصداق تحولی ستودنی در استان ذکر کرد و بیان داشت: نرخ رشد هشت درصدی بخش کشاورزی موید این است که کشور می‌تواند با تکیه بر قابلیت‌های فراوان این بخش بدون وابستگی به در آمدهای نفتی به نحو مطلوب اداره شود.

در این آیین همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی امسال 30 پروژه در سطح این استان افتتاح می‌شود.

علینقی صالحی افزود: برای اجرای این تعداد پروژه که 22 پروژه آن شامل طرح توسعه کشاوری است درمجموع 59 میلیارد و 740 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

همچنین در این آیین 33 نفر از تولی‌کنندگان برتر بخش کشاورزی تجلیل ‌شدند.

انتهای پیام/88007/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول