اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز خبر داد:

افتتاح 41 طرح کشاورزی در استان البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز از مراحل نهایی عملیات اجرایی 41 طرح کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: در هفته کشاورزی طرح‌های فوق به بهره‌برداری می‌رسند.

افتتاح 41 طرح کشاورزی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مسعود کریمی بعدازظهر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد به تشریح برنامه‌های مهم این سازمان پرداخت و گفت: با وجود مشکلات و کاستی‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم، تلاش‌های بسیاری در حوزه کشاورزی و دامداری استان البرز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: نتیجه این تلاش‌ها در توسعه پایدار کشاورزی استان البرز ملموس بوده و این در حالی است که البرز از نظر وسعت و بهره‌مندی از خاک با محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: به عنوان نمونه 41 طرح مهم در حوزه کشاورزی و دامداری در دست اجرا داریم که این طرح‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

کریمی ادامه داد: طرح‌های فوق در حوزه دامداری، تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، عشایر، صنایع روستایی، امور زیربنایی کشاورزی است که با بهره‌برداری از آنها فرصت‌های بسیار زیادی در اختیار مردم استان البرز و حتی سراسر کشور قرار می‌گیرد. 

* ساماندهی طرح‌ها و پروانه‌های صادر شده در استان البرز

وی بیان داشت: یکی از مشکلاتی که ما با آن در استان البرز روبه‌رو هستیم،‌ این بحث است که عده‌ای اقدام به دریافت پروانه فعالیت در بخش کشاورزی و دامی می‌کنند، اما پس از دریافت پروانه کار هیچ اقدامی صورت نمی‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: به عنوان نمونه عده‌ای برای افزایش ارزش افزوده ملک خود اقدام به دریافت پروانه کار می‌کنند، اما پس از مدتی همه چیز را رها کرده و ملک را برای فروش عرضه می‌کنند.

کریمی تأکید کرد: در حال ساماندهی پروانه‌های صادر شده در استان البرز هستیم و به کسانی که فعالیت انجام نداده، اما پروانه کسب کرده‌اند، اخطارهای لازم را داده‌ایم و در صورت بی‌توجهی به تذکرات فوق، پروانه صادر شده را ابطال خواهیم کرد.

وی، مشکلات مربوط به کمبود زمین کشاورزی و همچنین سختی‌های موجود در تامین آب را از مهم‌ترین مشکلات کشاورزی و دامداری استان البرز توصیف کرد و گفت: برای رفع این مشکلات طرح‌های زیربنایی متعددی داریم و امیدواریم با توجه ویژه مسئولان کشوری و مدیران استانی و همراهی رسانه‌ها بتوانیم طرح‌های فوق را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/2302/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول