اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی آمل خبر داد

1700 هکتار از اراضی کشاورزی آمل در معرض هجوم ملخ

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل گفت: یک‌هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آمل در معرض خطر هجوم ملخ قرار دارند.

1700 هکتار از اراضی کشاورزی آمل در معرض هجوم ملخ

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مرتضی امینی نیاکی عصر امروز در بازدید از طرح مبارزه با هجوم ملخ با اعلام اینکه مبارزه با ملخ در این شهرستان تا پایان خرداد ماه ادامه دارد، اظهار کرد: این طرح از نیمه دوم فروردین ماه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 700 هکتار از اراضی مرتعی و باغات مناطق کوهستانی بخش لاریجان در معرض خطر هجوم ملخ قرار دارند، بیان داشت: این مناطق هر ساله در معرض خطر قرار می‌‌گیرند که در این طرح کانون‌یابی این مناطق انجام شده است.

امینی با اشاره به اینکه بیش از 650 هکتار از این زمین‌ها در طرح مبارزه با هجوم ملخ سمپاشی شده است، افزود: این سمپاشی از ایجاد خسارت به باغات و زمین‌های کشاورزی جلوگیری می‌کند.

وی از بکارگیری چهار اکیپ با تجهیزات کامل برای کانون‌یابی ملخ در بخش کوهستانی بخش لاریجان خبر داد و گفت: هر ساله این مناطق مورد هجوم ملخ قرار می‌گیرد که در سال‌های اخیر با کانون‌یابی میزان خسارت‌ها به حداقل رسیده است.

امینی با تاکید بر حمایت‌های دولتی از آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی بیان داشت: آبیاری تحت فشار موجب صرفه‌جویی 85 تا 90درصدی در مصرف آب شده و امکان آبیاری زمین‌های شیب‌دار را میسر می‌کند.

وی ادامه داد: دولت در سال گذشته قریب به 4 میلیارد و 286 میلیون ریال اعتبار به منظور توسعه آبیاری تحت فشار به کشاورزان آملی پرداخت کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه این امر با استقبال کشاورزان مواجه شده‌ است، افزود: آبیاری تحت فشار راندمان بخش کشاورزی را نیز افزایش می‌دهد.

انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول