اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد

آغاز برداشت محصول کلزا از اراضی کشاورزی قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برداشت محصول کلزا از سطح هزار و 580 هکتار از اراضی کشاورزی این استان آغاز شد.

آغاز برداشت محصول کلزا از اراضی کشاورزی قزوین

حسن جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت، بیش از چهار هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شود.

وی شهرستان‌های آبیک، البرز، بویین زهرا و قزوین را مناطق عمده کشت دانه روغنی کلزا برشمرد و ادامه داد: کار برداشت این محصول در سطح استان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز و تا اواخر تیر ماه ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: برداشت کلزا در سطح استان قزوین به صورت کاملاً مکانیزه، از سوی کمباین‌های بومی و غیر بومی انجام می‌شود.

به گفته جلیلوند محصول کلزا پس از برداشت به قیمت روز و نرخ توافقی از سوی مراکز خرید تعاون روستایی، شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی و کارخانه‌های روغن‌کشی خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشت دانه روغنی کلزا در سطح استان در تناوب با کشت محصولات پاییزه گندم و جو قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این امر موجب افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل علف‌های هرز و توسعه پایدار کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام/2667/و20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول