اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی خبر داد

اختصاص 200 میلیارد ریال به سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

قائم مقام صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی گفت: با مشارکت استانداری سیستان و بلوچستان، مبلغ 200 میلیارد ریال به سرمایه صندوق این استان اختصاص می‌یابد.

اختصاص 200 میلیارد ریال به سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، عوض علیزاده در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: براساس ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی این وزارتخانه موظف است به منظور حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با مشارکت تولیدکنندگان این بخش صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی را ایجاد کنند.

وی افزود: بر این اساس از سال 83 تا‌کنون 49 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از جمله 31 صندوق استانی، پنج صندوق تخصصی – محصولی، دو صندوق منطقه‌ای، دو صندوق شهرستانی و 10 صندوق تخصصی در حوزه فعالیت زنان روستایی تشکیل شده است.

این مسئول با بیان اینکه این صندوق بالغ بر 670 میلیارد ریال تسهیلات هفت درصد به استان اختصاص داده است، اذعان داشت: با مشارکت استانداری سیستان و بلوچستان مبلغ 200 میلیارد ریال به سرمایه صندوق استان اختصاص می‌یابد.

علیزاده با اشاره به تاسیس صندوق توسعه شیلات سیستان و بلوچستان گفت: مبلغ 15 میلیارد ریال به این صندوق اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی کشور آمادگی دارد تا نسبت به تاسیس صندوق توسعه بخش کشاورزی برای تمامی شهرستان‌های استان اقدام کند.

استاندار سیستان و بلوچستان هم در این دیدار با تأکید بر ظرفیت‌های موجود کشاورزی در استان، اظهار داشت: ظرفیت کشاورزی، باغداری و صنایع وابسته به کشاورزی، اگر اولین ظرفیت استان هم نباشد، جزو اساسی‌ترین ظرفیت‌های استان است.

حاتم ناروئی افزود: پرداختن به کشاورزی علاوه بر برکاتی نظیر درآمدزایی، فرهنگی و اشتغالزایی موجب جلوگیری از بروز مشکلات زیست محیطی می‌شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان به برنامه‌های خوبی که برای توسعه کشاورزی و افزایش بهره‌‌وری و ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی در حال اجرا بوده اشاره کرد و گفت: واگذاری زمین برای ایجاد و کشت گلخانه‌ای و پرداخت تسهیلات در حال انجام بوده و زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در صنایع بسته‌بندی، فرآوری گوشت، تولید و صادرات میوه و خشکبار و تولید کود دامی و مرغی و فرآوری ضایعات و پسماند و تولید ادوات کشاورزی در سیستان و بلوچستان فراهم است.

وی تصریح کرد: با توجه به تسهیلات و امکاناتی که دولت برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی منظور کرده و ظرفیت‌های کم‌نظیر استان در این بخش، فرصت برای سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان بی‌نظیر است.

ناروئی ضمن تاکید بر افزایش فعالیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‌ها، افزود: این صندوق را به صورت محلی، منطقه‌ای و تخصصی در شهرستان‌ها ایجاد کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان داشت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در دو شهرستان زابل و ایرانشهر جدا از مرکز استان ایجاد و سهم دولت و بهره‌برداران با یک سرمایه‌گذاری اولیه در هر صندوق تشکیل شود.

وی تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی را یکی از ضروریات این بخش در استان برشمرد و متذکر شد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بستری مناسب برای امور اجرایی بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان هم گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان با سرمایه‌ای بالغ بر 80 میلیارد ریال در حال فعالیت است.

رضا نجفی افزود: این میزان از محل کمک‌های دولت، فروش اموال غیرمنقول جهادکشاورزی و سرمایه‌های خود تولیدکنندگان به دست آمده است.

وی پرداخت وام آسان ارزان قیمت و هدفمند را با هدف تجمع و مدیریت بهینه منابع ملی از رسالت‌های این صندوق عنوان کرد و بیان داشت: این صندوق اعتبارات را با سود ارزان قیمت هشت درصد به طور مستقیم به بخش تولید توزیع می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این صندوق تاثیرات خوبی را از لحاظ تامین نقدینگی به همراه دارد، افزود: تعاونی‌ها و تشکل‌های بسیاری می‌توانند عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شوند و سهم خود را به نسبتی که هیئت مدیره تعیین می‌کند به حساب صندوق بریزند و با اضافه شدن 49 درصد سهم دولت صد در صد تسهیلات این بخش بین آنها توزیع شود.

انتهای پیام/75002‌/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول