اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی مسجدسلیمان:

70 درصد کلزای برداشت نشده مسجدسلیمان نابود شد

رئیس اداره جهادکشاورزی مسجدسلیمان از ریزش کلزا در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: بارندگی‌های هفته اخیر در این شهرستان سبب ریزش 70 درصدی کلزا از خوشه به زمین شده است.

70 درصد کلزای برداشت نشده مسجدسلیمان نابود شد

ناصر حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجد‌سلیمان اظهار کرد: 70 درصد کلزا این شهرستان در اثر بارندگی‌ها ریزش داشته و باعث کاهش شدید عملکرد این محصول شده است.

وی درباره سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان گفت: 5 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت کلزا رفته است ولی متاسفانه برداشت محصول از این اراضی بسیار ناچیز خواهد بود.

رئیس اداره جهادکشاورزی مسجدسلیمان بیان کرد: با توجه به شروع فصل برداشت تاکنون 310 هکتار از اراضی زیر کشت کلزا در این شهرستان برداشت شده است و عملکرد این محصول بسیار کم بوده است.

حسین‌پور درباره خسارات وارد شده به بخش کشاورزی مسجدسلیمان افزود: علاوه بر خشکسالی و باران‌های بد موقع در طول دوران کاشت و داشت، بارندگی‌های هفته اخیر نیز باعث خسارات زیادی به کشاورزان این شهرستان شده است.

رئیس اداره جهادکشاورزی مسجدسلیمان ادامه داد: بارندگی‌ها سبب افتادگی و شکستگی ساقه محصول در مزارع و ریزش 70 درصدی کلزا در 100 تا 150 هکتار از اراضی زیر کشت کلزای این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: خسارات و از بین رفتن مزارع کلزا سبب شده که کشاورزان رغبتی برای ادامه برداشت نداشته باشند و این امر باعث کاهش تولید این محصول در شهرستان خواهد شد.

حسین‌پور در خصوص خرید کلزا در این شهرستان خاطرنشان کرد: کلزا در این شهرستان توسط شرکت‌های آزاد و تعاون روستایی و شرکت‌های بخش خصوصی خریداری می‌شود.

انتهای پیام/72006/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول