اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 336

حسینی: قالیباف برای بخش کشاورزی برنامه دارد

سخنگوی ستاد حامیان مردمی قالیباف در استان گلستان گفت: در برنامه‌های قالیباف برای بخش کشاورزی برنامه جامعی تدوین شده است.

حسینی: قالیباف برای بخش کشاورزی برنامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدحسن حسینی صبح امروز در جمع تعدادی از کشاورزان شهرستان بندرگز اظهار داشت: این قشر از مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند و بیشترین فشار معیشتی را در سال‌های اخیر احساس کرده‌اند.

کشاورزی در برخی نقاط کشور به سمت ویرانی است

وی خاطرنشان کرد:‌ اقتصاد ضعیف کشاورزان به عنوان قشر تولیدکننده، کمتر مورد توجه دولت‌ مردان قرار گرفته و همین موضوع موجب شده کشاورزی در برخی نقاط کشور به ویژه گلستان به سمت نابودی حرکت کند.

عضو ارشد ستاد حامیان مردمی دکتر قالیباف در گلستان با اشاره به مهمترین مشکلات در بخش کشاورزی استان اذعان داشت: در شرایط کنونی افزایش بی‌رویه قیمت بذر و نهاده‌های کشاورزی، سموم بی‌کیفیت و گران موجب شده تا آنان در بدترین شرایط از نظر حرفه‌ای خویش قرار گیرند.

حسینی ادامه داد: کشاورزانی می‌شناسم که با وام‌های کشاورزی زندگی می‌کنند و چنانچه زمین‌هایشان به دلایل جوی یا بد بودن بذر و دیگر نهاد‌ه‌های بی‌کیفیت کشاورزی حاصل ندهد مجبور هستند، زمین‌های خود را بفروشند.

زکات‌دهندگان دیروز صدقه‌بگیران امروز کمیته امداد

وی تصریح کرد: در حالی که کشاورزان جامعه از مهمترین زکات‌دهندگان کشور محسوب می‌شوند، در چند سال اخیر بسیاری از آنان تحت پوشش کمیته امداد رفته‌اند و از این طریق امرار معاش می‌کنند.

حسینی خطاب به کشاورزان حاضر در جلسه تاکید کرد:‌ قالیباف اعتقاد دارد وجود نابسامانی در اقتصاد کشاورزی ایران باعث شده تا کشاورزان و باغداران در سردرگمی و بلاتکلیفی بسر برند و برنامه روشنی برای ادامه تولید نداشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه شرایط برای کشاورزان به گونه‌ای رقم خورده که کشاورز نمی‌داند برای آینده چه باید بکند، کشاورز و باغدار نمی‌داند که آیا محصولی که امروز با مشکلات زیاد قرار است تولید کند با قیمت مناسب از او خریداری می‌شود یا اینکه مجبور است دست به دامان دلالان شود و یا محصولش روی زمین بماند.

سوء مدیریت کشاورزان را کلافه کرده است

این فعال ستاد انتخاباتی دکتر قالیباف با اشاره به دغدغه شخصی این نامزد انتخاباتی نسبت به کشاورزان افزود: وی در برنامه‌هایش اعلام کرده که باید در خدمت کشاورزان باشیم.

حسینی متذکر شد: کشاورزان به عنوان تامین‌کننده غذای 70 میلیون ایرانی زمینه‌ساز ایجاد استقلال در کشور هستند و این بخش ارتباط مستقیمی با استقلال و عزت کشور دارد و بی‌تردید باید بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرد.

وی با اشاره به نابسامانی موجود در حوزه تولید و توزیع در بخش کشاورزی گفت: سوءمدیریت در اقتصاد کشاورزی ایران باعث شده تا کشاورز به سود واقعی تولیدات خود نرسد.

حسینی تصریح کرد: طبق نظر این نامزد جهادی، تا زمانی که اقتصاد کشاورزی اصلاح نشود بخش کشاورزی رونق نمی‌گیرد و البته  قوانین و مقررات ما نیز در حوزه حمایت از تولید و توزیع در بخش کشاورزی، روشن و مشخص نیست.

اختصاص یارانه سبز در برنامه قالیباف/ تاکید بر بیمه و حقوق بازنشستگی کشاورزان

وی با انتقاد از عدم تخصیص یارانه به بخش تولید گفت: با وجود اینکه در قانون تصویب شد که به بخش تولید یارانه تعلق گیرد اما دیدیم که عملا این امر اتفاق نیفتاد، یکی از نخستین تصمیماتی که قالیباف در دولت خود خواهد گرفت، این است که به کشاورزان یارانه سبز اختصاص دهد.

عضو ارشد ستاد حامیان مردمی دکتر قالیباف در گلستان یادآور شد: به نظر می‌رسد کشاورزی کشور با چنین یارانه‌ای و توجه به بیمه و حقوق بازنشستگی برای این قشر تولیدکننده در مسیر رونق قرار خواهد گرفت.

حسینی ابراز امیدواری کرد‌ جامعه کشاورزی استان با درک شرایط کشور، رونق گرفتن بخش تولید و وضعیت کشاورزان با انتخاب قالیباف به عنوان نامزد اصلح گام مهمی در این عرصه بردارد.

در ادامه جلسه کشاورزان حاضر با تاکید بر سودمند بودن برنامه‌های دکتر قالیباف برای این قشر، حمایت کامل خود را از این نامزد اجرایی و جهادی اعلام کردند.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال‌شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول