اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

20 درصد ارزش افزوده تولید ناخالص ملی کردستان متعلق به بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 20 درصد ارزش افزوده تولید ناخالص ملی در استان مربوط به بخش کشاورزی است.

20 درصد ارزش افزوده تولید ناخالص ملی کردستان متعلق به بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسن‌نژاد پیش از ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در استان و تجلیل از تولیدکنندگان نمونه کشاورزی استان از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کردستان، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان، برگزاری صبحگاه عمومی و ایراد سخنرانی مدیران جهاد کشاورزی در نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی در استان عنوان کرد.

این مسئول از به بهره‌برداری رسیدن 106 پروژه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان خبر داد و ادامه داد: از این تعداد، 36 پروژه مربوط به زیربخش‌های آب و خاک و امور فنی مهندسی، 48 پروژه تولیدات دامی و 28 پروژه نیز در زیربخش تولیدات گیاهی افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: با افتتاح پروژه‌های مذکور هزار و 906 خانوار بهره‌مند می‌شوند که منجر به تثبیت هزار و 681 شغل در استان نیز می‌شود.

حسن‌نژاد اضافه کرد: آبیاری تحت فشار، لوله‌گذاری، احداث استخر و ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ از مهم‌ترین پروژه‌های بخش آب و خاک است.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه‌های زیربخش تولیدات دامی نیز شامل احداث واحدهای مرغداری، پرورش ماهیان سردآبی، خرید گاو شیری، ساخت واحد پرواربندی گوساله، تجهیز و بهینه‌سازی مصرف سوخت واحدهای مرغداری و ایجاد پست‌های تلقیح مصنوعی است.

این مسئول توسعه باغات، ایجاد واحدهای گلخانه و قارچ خوراکی را از مهم‌ترین عناوین پروژه‌های زیربخش تولیدات گیاهی ذکر کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده در پروژه‌های قابل افتتاح این هفته 29 میلیارد تومان است.

حسن‌نژاد به ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی استان پرداخت و گفت: 34 درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه 40 درصد جمعیت استان ساکن در روستاها هستند، تصریح کرد: در حال حاضر 111 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان فعالیت دارند.

این مسئول اظهار کرد: 20 درصد ارزش افزوده تولید ناخالص ملی در کردستان متعلق به بخش کشاورزی بوده که این میزان دو برابر ارزش افزوده کشور است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان با تاکید بر اینکه اقتصاد استان به شدت تحت تاثیر بخش کشاورزی است، اضافه کرد: کردستان پنجمین تولید کننده گندم کشور است و سال‌هایی که میزان تولیدات استان اعم از زراعی و باغی افزایش داشته باشد وضعیت معیشت مردم و به طور کلی اقتصاد استان هم شرایط مطلوبی خواهد داشت.

حسن‌نژاد میزان سطح زراعی استان را یک میلیون و 100 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: 600 هزار هکتار از اراضی استان به صورت دیم و 160 هزار هکتار نیز به شکل آبی کشت می‌شوند و مابقی نیز آیش است.

گفتنی است، 21 لغایت 27 خرداد‌ماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/79003/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول