اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

تامین آب 3500 هکتار از اراضی کشاورزی گوریه شوشتر

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از تامین آب اراضی کشاورزی گوریه شوشتر خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه 3 هزار و 500 هکتار از اراضی این منطقه تامین آب خواهند شد.

تامین آب 3500 هکتار از اراضی کشاورزی گوریه شوشتر

نادر پوررکنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: با اجرای این پروژه 3 هزار و 500 هکتار از اراضی گوریه این شهرستان تامین آب می‌شوند که اجرایی شدن این طرح کار بزرگی در تامین آب این منطقه محسوب می‌شود.

پوررکنی تامین آب این پروژه در دو فاز انجام می‌شود افزود: فاز اول این پروژه تامین آب اولیه است که در قسمت ایستگاه اولیه پیمانکار جدید هنوز مشخص نشده است.

وی در مورد فاز دوم این پروژه خاطرنشان کرد: پمپاژ ثانویه فعال شده و در حال حاضر کار می‌کند که 3 هزار 500 هکتار از اراضی گوریه توسط آبیاری تحت فشار تامین آب می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر تصریح کرد: در این پروژه تامین آب هم به گونه آبیاری تحت فشار و هم آبیاری بارانی خواهد بود.

این مسئول در مورد پیشرفت ایستگاه پمپاژ ثانویه این طرح بیان داشت: در حال حاضر ایستگاه پمپاژ ثانویه با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال اجرا است.

پوررکنی به طور تفکیکی در بیان پیشرفت این پروژه اضافه کرد: احداث سازه و ساختمان ایستگاه پمپاژ با 66 درصد، احداث ساختمان برق با 80 درصد، احداث ساختمان نگهبانی 55 درصد، احداث حوضچه آب 40 درصد، و محوطه سازی آن 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی دربیان اهداف این پروژه ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کل کشور و چشم انداز 20 ساله و برنامه چهارم  استفاده بهینه از آب و خاک و امکانات از اهداف به اجرا در آمدن این پروژه  است.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به این مطلب افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر استفاده بهینه از زمین و آب، تولید بیشتر و اشتغال‌زایی افزایش در این منطق می‌یابد.

این مسئول در مورد اعتبار در نظر گرفته شده  برای اجرای این پروژه عنوان کرد: اجرای این پروژه  2 میلیارد و 200 تومان اعتبار قرارداد بسته شده که احتمال می‌رود با توجه به تورم هزینه‌ها بیشتر شود.

پوررکنی در ادامه اذعان داشت: اجرای این طرح برای تامین آب مناطق گوریه  و روستای غلامعلی دراین شهرستان  است.

وی در مورد تامین آب این مناطق متذکر شد: در حال حاضر کشت در این مناطق دیم بوده و برخی از کشاورزان نیز مجوز گرفته و به طور انفرادی و شخصی ایستگاه های پمپاژ دارند که بسیار محدود هستند.

انتهای پیام/72006/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول