اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

احداث هرگونه خانه باغ در اراضی کشاورزی غیرقانونی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی احداث هرگونه خانه باغ در اراضی کشاورزی اعم از باغ‌ها و زمین‌های زراعی را در استان غیرقانونی دانست.

احداث هرگونه خانه باغ در اراضی کشاورزی غیرقانونی است

ابوالفضل یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی به خانه باغ بر اساس قانون مشمول تخریب خواهد بود.

وی با بیان اینکه این قانون در راستای حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری از سوی مراجع قانونی وضع شده است، افزود: بر همین اساس ایجاد هرگونه بنا اعم از ویلا، اتاق و حتی استقرار کانکس ممنوع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ایجاد خانه باغ در اراضی این استان را با حفظ شرایطی از جمله مساحت زمین و اسناد مالکیت رسمی مجاز دانست و گفت: البته این بنا نیز حداکثر باید 30 متر مربع باشد.

وی با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی با تغییر کاربری غیر مجاز باغ‌های استان برخورد قانونی خواهد کرد، افزود: به همین منظور برای مالکان این واحدها اخطار و بعضاً در مرجع قضایی با شکایت جهاد کشاورزی پرونده‌ای تشکیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یکی از مشکلات در نظارت و کنترل بر ساخت و سازهای غیرمجاز در باغ‌های استان را کمبود نیرو عنوان کرد.

به گفته وی، هم‌اکنون هر پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی استان توسط یک نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی نظارت می‌شود.

یاوری از عموم مردم استان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اعم از باغ‌ها و زمین مزروعی موارد را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها منعکس کنند.

وی همچنین میزان سطح کشت اراضی کشاورزی در خراسان شمالی را در سال گذشته شش هزار هکتار عنوان کرد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که این میزان سطح زیر کشت به هشت هزار هکتار افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین به تأسیس دومین انجمن ارگانیک کشور در این استان هم اشاره کرد و افزود: صرفاً در سال گذشته پنج هزار و 222 تن انواع محصولات پاک کشاورزی در استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک با هدف ارتقای شاخص سلامت سفره مردم، حفظ محیط زیست و کشاورزی پایدار انجام می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه استان با حمایت‌هایی که جهاد کشاورزی داشته از استان‌های پیشتاز در تولید محصولات ارگانیک است.

یاوری همچنین به راه‌اندازی غرفه‌های عرضه محصولات ارگانیک در استان هم اشاره کرد و گفت: این غرفه‌ها به فارغ‌التحصیلان کشاورزی و یا فعالان این بخش واگذار می‌شود.

به گزارش فارس، 48 درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاهای این استان سکونت داشته که عمدتاً به کار کشاورزی اشتغال دارند.

انتهای پیام/63002/م40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول