اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

28 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‏های زنجان را زنان تشکیل می‏دهند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: 28 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‏های استان را زنان تشکیل می‏دهند.

28 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‏های زنجان را زنان تشکیل می‏دهند

آذر آوازه امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: زنان استان حضور فعالی در هیئت‏های علمی دانشگاه‏های استان دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت علمی زنان زنجان مناسب است، افزود: زنان استان فعالیت‏های علمی گسترده و مناسبی در ابعاد مختلف دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه متوسط حضور زنان استان با میانگین کشوری برابری دارد، یادآور شد: میزان حضور زنان در فعالیت‏های علمی قابل قبول است.

وی به وضعیت متخصصین و فوق تخصص‏های زنان در بخش پزشکی اشاره کرد و افزود: وضعیت زنان استان از 15 درصد تخصص و فوق تخصص‏ها به 40 درصد ارتقا یافته است.

آوازه فعالیت علمی بانوان در سطح جامعه را یادآور شد و تاکید کرد: زنان فعالیت‏های علمی خوبی در سطح جامعه دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان به تعداد دانشجویان دختر و پسر در استان اشاره کرد و گفت: به طور متوسط از تعداد دانشجویان استان 52 درصد دختر هستند.

وی با اشاره به اینکه حضور دختران در دانشگاه‏ها بیش از پسران بوده است، اضافه کرد: دختران در عرصه‎های علمی و رقابتی در سطوح دانشگاهی به شکل مناسبی عمل کرده‏اند و آمار حاکی از وضعیت مناسب علمی آن‎ها است.

آوازه تعداد دانشجویان دختر را 25 هزار و 242 نفر دانست و تاکید کرد: دختران پشتکار خوبی برای ورود به دانشگاه دارند و در دانشگاه نیز برای کسب رتبه‏های بالا تلاش می‏کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان حضور زنان استان در عرصه‏های مختلف را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: باید برای حضور جدی بانوان در عرصه‏های مختلف تلاش کرد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بانوان از اقشار مهم جامعه هستند که برای تحقق حماسه سیاسی در کشور تلاش خواهند کرد.

آوازه حضور بانوان در عرصه‏های سیاسی و اقتصادی را مهم دانست و گفت: زنان زنجانی در عرصه‏های سیاسی و اقتصادی همواره مشارکت بالایی داشته‏اند.

انتهای پیام/73007/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول