اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

تصفیه‌خانه فاضلاب رزن به بهره‌برداری می‌رسد

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب همدان از بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب رزن در سال جاری خبر داد.

تصفیه‌خانه فاضلاب رزن به بهره‌برداری می‌رسد

فرهاد بختیاری‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اینکه فرآیند احداث تصفیه‌خانه فاضلاب رزن، اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب رزن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پیشرفت تصفیه‌خانه فاضلاب رزن 58 درصد است، افزود: این پروژه در حال تکمیل بخش تجهیزات و الکترومکانیکال با خرید و نصب پمپ معمولی لجن و تکمیل بخش هواده‌های دیفیوزها و تجهیزات کلرزنی است.

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب همدان بیان داشت: در بخش ابنیه نیز ساخت لاگون‌های هوادهی و ته‌نشینی یکی از خطوط جریان و محوطه‌سازی، کف‌سازی و آسفالت معابر دسترسی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه کل هزینه تأسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب تاکنون 84 میلیارد و 890 میلیون ریال است، بیان داشت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و اتمام این پروژه 51 میلیارد و 443 میلیون ریال است.

بختیاری‌فر با بیان اینکه 30 میلیارد ریال اعتبار فوق مربوط به تصفیه‌خانه فاضلاب است، اظهار کرد: با توجه به تخصیص اعتبارات محلی مهر ماندگار و فروش اوراق مشارکت این پروژه در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به مشخصات این پروژه بیان داشت: فرایند روش ترکیبی لاگون هوادهی با هوادهی سطحی که رژیم هیدرولیکی آن اختلاط کامل است، فرایند مذکور در قالب یک مدول 25 هزار نفری مشتمل بر دو خط جریان طراحی شده است.

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب همدان اظهار کرد: بر اساس مصوبات طرح در مجموع هر یک از دو خط جریان می‌تواند به طور مستقل با جمعیت زیر پوشش 12 هزار و 500 نفر عمل کند.

بختیاری‌فر در پایان سخنانش یادآور شد: دبی کل طراحی 5 هزار و 11 متر مکعب در روز برای سال افق طرح که سال 1400 است، طراحی شده است.

انتهای پیام/89003/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول