اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک خبر داد

تدارک 73 شعبه أخذ رأی برای برگزاری انتخابات در آبیک

فرماندار شهرستان آبیک از تدارک 73 شعبه أخذ رأی برای برگزاری انتخابات در این شهرستان خبر داد.

تدارک 73 شعبه أخذ رأی برای برگزاری انتخابات در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عبدالحسین داداشی در نشست با خبرنگاران شهرستان آبیک اظهار داشت: از 73 شعبه أخذ رأی در شهرستان آبیک، 50 شعبه أخذ رأی مربوط به شهر آبیک و بخش مرکزی و 23 شعبه أخذ رأی مربوط به شهر خاکعلی و بخش بشاریات است.

وی افزود: از 50 شعبه أخذ رأی مربوط به شهر آبیک و بخش مرکزی 32 صندوق ثابت و 18 صندوق سیار و از 23 شعبه أخذ رأی مربوط به شهر خاکعلی و بخش بشاریات 12 صندوق ثابت و 11 صندوق سیار تدارک دیده شده است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس قانون ابلاغ شده، اصل برگزاری انتخابات به صورت دستی است، ولی 23 فرآیند انتخابات در شهرستان آبیک به صورت الکترونیکی خواهد بود.

فرماندار شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: به دلیل همجواری دو شعبه أخذ رأی در شهر آبیک یک شعبه رأی در دبستان زهره‌بنیانیان را ویژه بانوان قرار داده‌ایم که همه عوامل اجرایی این شعبه حتی محافظ صندوق از بانوان خواهد بود و مدرسه همجوار یعنی دبستان پسرانه اندیشه ویژه برادران خواهد بود.

وی اضافه کرد: اگر چه بر‌اساس قانون شعبه‌ای مختص به بانوان نمی‌توانیم داشته باشیم، ولی به دلیل همجواری دو شعبه أخذ رأی و تراکم جمعیتی بالا در منطقه مهدیه، این اقدام در شهرستان آبیک صورت گرفته است.

داداشی تصریح کرد: در هر 73 شعبه أخذ رأی شهرستان آبیک، 15 نفر اعم از هیئت اجرایی، نماینده فرماندار یا بخشدار، ناظران شورا و ریاست‌ جمهوری و نیز بازرس به صورت گردشی با ستاد انتخابات شهرستان آبیک همکاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان آبیک 430 نفر برای 172 کرسی رقابت می‌کنند.

این مسئول از تشکیل ستاد اعمال بر تبلیغات در شهرستان آبیک خبر داد و گفت: در صورت تخلف تبلیغات انتخاباتی این ستاد نسبت به جمع‌آوری ابزار تبلیغاتی اقدام خواهد کرد.

فرماندار شهرستان آبیک بیان کرد: در برخی از شهرهای شهرستان آبیک تعداد شوراها 9 نفر و در برخی از روستاها تعداد شوراها پنج نفر خواهد بود.

داداشی اضافه کرد: با همکاری مناسب آموزش و پرورش شهرستان آبیک، بیشتر شعب أخذ رأی ‌را در مدارس و تعدادی را در مساجد مستقر خواهیم کرد.

وی مشارکت در امر تبلیغات را از سوی کاندیداهای شورای اسلامی مطلوب خواند و بیان کرد: طی سه روز اخیر برخی تخلفات جزئی از سوی ستاد انتخاباتی کاندیداهای شورای شهر آبیک گزارش شده که تذکرات لازم داده شده است.

این مسئول عنوان کرد: از همه شعبات أخذ رأی شهرستان آبیک بازدید به عمل آمده و همه مقدمات برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور فراهم شده است.

فرماندار شهرستان آبیک اظهار کرد: مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در مناطق دور شهرستان آبیک مانند امرودک، کهوان و کزلک فراهم شده و طی زمان انتخابات در این مناطق انتخابات برگزار می‌شود.

داداشی افزود: انتخابات 24 خرداد در شهرستان آبیک منظم‌تر، قانون‌مندتر و بهتر از انتخابات سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از آغاز زمان تبلیغات کاندیداهای شورای شهر و روستا، شور و نشاط خوبی در شهرهای آبیک، خاکعلی و 50 روستای شهرستان آبیک ایجاد شده است.  

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول