اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

امکان تقلب در انتخابات محال است/ انتخابات در غرب مهندسی شده است

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: با این نظارت قوی که بر انتخابات اعمال می‌شود امکان تقلبی که در سرنوشت انتخابات اثر داشته باشد نزدیک به محال است.

امکان تقلب در انتخابات محال است/ انتخابات در غرب مهندسی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در همایش روسای هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی فارس اظهار داشت: احتمال درصدی اشتباه در هر انتخاباتی وجود دارد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: انتخابات برای نظام هزینه دارد و مسئولان را در شرایط استثنایی قرار می‌دهد اما برگزاری سالی حداقل یک انتخابات در ایران در دنیا سابقه ندارد.

وی با اشاره به برگزاری پنج نوع انتخابات در کشور ابراز داشت: در هیچ جای دنیا این تعداد کاندیدا وجود ندارد و نباید فراموش کرد که انتخابات ایران حتی زیر بمباران و بدترین شرایط نیز برگزار شده است.

انتخابات در غرب مهندسی شده است

امام جمعه شیراز تصریح کرد: انتخابات در کشورهای به اصطلاح دارای دموکراسی برنامه‌ریزی و مهندسی می‌شود و ابزار تبلیغاتی فضا را به سمت خاصی هدایت می‌کند.

وی اضافه کرد: در انتخابات ایران ممکن است فردی بدون داشتن حزب و امکانات مادی پیروز شود.

مخالفت امام با انتصابی بودن حکومت اسلامی

امام جمعه شیراز گفت: حضرت امام خمینی (ره) با تعبیر برخی افراد که گفتند حکومت اسلامی انتصابی است به جد مخالفت و برخورد کردند.

ایمانی ابراز داشت: امام معتقد بود که باید ضمن حفظ اصول کارها به مردم واگذار شده و صاحب رای باشند که این همان تجربه تجمیع جمهوریت و اسلامیت بوده که از آن به مردم‌سالاری دینی تعبیر شده است.

وی افزود: نظام اسلامی باید از سختی‌ها، و پیچ‌های متعددی گذر کند تا هرگونه آزمون از طرفداران آن به عمل آید.

امام جمعه شیراز بیان کرد: آنها که در این آزمون‌ها سربلند شوند مصداق «لتکونوا شهدا علی‌الناس» می‌شوند و الگوی مردمان هستند.

گذر انقلاب از فتنه‌های رنگارنگ

امام جمعه شیراز مصادیقی از امتحان‌ها و سختی‌های پیش روی نظام از ابتدای انقلاب تاکنون را برشمرد و گفت: همان ماه‌های ابتدای انقلاب با عنوان حزب خلق مسلمان مواجه با فردی که در کسوت مرجعیت بود برای نظام اتفاق افتاد و بعدتر نیز مواجه با رئیس جمهور دچار انحراف را دیدیم.

ایمانی خاطرنشان کرد: بعدها حتی برخورد با کسانی که خود را از نزدیک‌ترین نزدیکان امام (ره) معرفی می‌کردند، رخ داد و هر چه زمان جلو رفت ناخالصی‌ها بیشتر خود را نشان داد و تجربه‌ها کیفی‌تر شد.

به گفته وی، این‌گونه نیست که جمعیتی در جایگاه «شاهد» شدن برای مردم قرار گیرد و شرایط و ملزومات آن را پیدا نکرده باشد.

وی بیان کرد: برای مهیا شدن فضای ظهور و رسیدن به نتایج مطلوب و آن جایگاه بلند باید راه‌هایی سخت‌تر نیز در آینده طی شود.

انتهای پیام/ 2448/ج40/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول