اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان البرز اعلام کرد

آمادگی البرز برای برگزاری انتخابات شوراها در 259 شهر و روستا

رئیس ستاد انتخابات استان البرز گفت: این استان آماده برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در 259 شهر و روستا است.

آمادگی البرز برای برگزاری انتخابات شوراها در 259 شهر و روستا

ناصر رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در حالی که کمتر از یک هفته به برگزاری انتخابات در روز 24 خرداد باقی مانده است، تمام تمهیدات لازم برای برگزاری سالم و قانونمند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر برای برگزاری انتخابات شوراها بر اساس قانون مقدمات لازم فراهم شده و در روز 24 خرداد این رقابت میان کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای عضویت در 16 شورای شهر و 243 شورای روستا برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون استان البرز در مجموع دارای 910 کرسی نمایندگی شوراها است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار البرز افزود: پس از بررسی صلاحیت نامزدهای این دوره از انتخابات شوراها، در مجموع دو هزار و 940 نفر از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارتی تایید صلاحیت شده و اسامی آن‌ها از به تفکیک هر حوزه اعلام شده است.

به گفته رجبی، بیشترین رقابت در شهرستان کرج است و به برای هر کرسی شورای شهر در کرج 23 نفر با هم رقابت خواهند کرد و این رقم در مجموع استان به اعضای هر کرسی 8 نفر است.

* 8 درصد کاندیداهای شوراها در استان البرز را خانم‌ها تشکیل می‌دهند

وی افزود: در مجموع از دو هزار 940 نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات شوراها، 8 درصد را بانوان و 92 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

رجبی متذکر شد: خوشبختانه فضای رقابتی خوبی در کل استان شاهد هستیم و امیدواریم در روز 24 خرداد انتخاباتی مشارکتی، حداکثری، قانونمند و سالم داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به انجام تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان البرز گفت: در حال حاضر کاندیداهای محترم فعالیت‌های تبلیغاتی خود را انجام می‌دهند و تاکید ما این است که هیچ حرکتی فراتر از قانون نباید از سوی کاندیداها صورت گیرد و به طور قطع در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/2302/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول