اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تعاونی ناشران کرمان:

سامانه خرید و فروش اینترنتی کتاب کرمان راه‌اندازی شد

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان گفت: سامانه اینترنتی خرید و فروش و کتب نویسندگان و ناشران استان کرمان راه‌اندازی شد.

سامانه خرید و فروش اینترنتی کتاب کرمان راه‌اندازی شد

سید محمد سعیدی‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به راه‌اندازی سامانه اینترنتی خرید و فروش و کتب نویسندگان و ناشران استان کرمان اظهار داشت: راه‌اندازی آنلاین خرید کتاب این سامانه مجازی با هدف پوشش دادن کتاب‌های منتشر شده از سوی فرهیختگان استان کرمان تاسیس می‌شود.

وی افزود: به علت تجمع ناشران برجسته کشوری در شهرهای قم و تهران بیشترین امکانات و خدمات مربوط به حوزه چاپ و نشر و فروش کتب در این ‌دو استان انجام می‌شود و مابقی استان‌ها از این ظرفیت عادلانه در حوزه کتاب برخوردار نیستند.

سعیدی‌حسینی عنوان کرد: راه‌اندازی سامانه خرید و فروش اینترنتی کتاب استان کرمان بر اساس همین ضرورت و با هدف تسهیل و حمایت از توزیع و فروش آثار قلمی فرهیختگان استان کرمان انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: کرمان که از دیرباز مهد ادب، و فرهنگ و هنر در تاریخ ایران جزو استان‌های خوش‌نام د‌ر عرصه قلمی است و با توجه به رشد روزافزون کتب منتشر شده و بهره‌برداری و ایجاد توان رقابت در فضای مجازی، سامانه‌ خرید و فروش آنلاین کتاب در فضای مجازی یکی از پدیده‌های سازنده و رو به رشد است.

سعیدی‌حسینی ابراز داشت: در آینده نزدیک این سامانه علاوه بر پوشش دادن امکان خرید و فروش کتاب در فضای مجازی در استان کرمان و استان‌های همجوار در منطقه جنوب شرق ایران را نیز پوشش کامل بدهد.

وی گفت: امروزه مشکلات فروش و توزیع کتاب از مشکلات تألیف و چاپ اثر فرهنگی بیشتر خودنمایی می‌کند ‌و ما هر روز شاهد افزایش تعداد ناشران و کتاب‌های چاپ شده هستیم، اما در مقابل در زمینه فعال شدن مراکز پخش و توزیع کتاب اقدام سازنده‌ای انجام شده است و آمارها نشان می‌دهد که به ازای هر یک هزار و 500 عنوان مختلف کتاب چاپ شده یک مرکز فروش و توزیع کتاب راه‌اندازی می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان بیان داشت: تمام ناشران و نویسندگان استان کرمان می‌توانند در صورت بهره‌مندی از این شبکه مجازی توزیع و فروش کتاب به عضویت این سامانه آنلاین در‌بیایند.

سعیدی‌حسینی افزود: این سامانه به گونه‌ای تنظیم شده که نه تنها مخاطبان به خرید کتاب د‌ر داخل استان کرمان حتی خارج از استان‌ و کشور‌های هم‌جوار نیز می‌توانند از طریق فضای مجازی اقدام به خرید ‌اینترنتی کتاب مورد نظرشان کنند.

وی اذعان داشت: با توجه به تورم نرخ کاغذ و عدم تناسب مراکز توزیع و فروش کتاب‌ با کتاب‌های چاپ شده انتظار می‌رود که متولیان فرهنگی از مؤسسات و تعاونی‌هایی که در حوزه ‌معرفی توزیع و پخش کتب نویسندگان و ناشران فعالیت می‌کنند، حمایت‌های سازنده و مدت‌داری داشته باشند.

سعیدی‌حسینی عنوان کرد: عضویت در این سامانه رایگان است‌ و مؤلفان و ناشران استان کرمان می‌توانند دو نسخه از کتاب مربوط به همراه سی‌دی جلد کتاب به انضمام معرفی و رزومه خلاصه شده کتاب را به واحد امور انفورماتیک و ارتباطات شرکت تعاونی ناشران استان کرمان ارسال کنند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به سرعت روز افزون عصر ارتباطات و با توجه به نقش اینترنت و رایانه در داد و ستدهای اقتصادی افراد جامعه شاهد آن باشیم که کتاب این یار مهربان و قدیمی و ماندگار نیز به عنوان یک کالای لوکس فرهنگی در سبد خرید اینترنتی مردم و آحاد مختلف جامعه قرار گیرد.

انتهای پیام/80017/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول