اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

شهرداری‌ها نیم درصد درآمد خود را به حساب کتابخانه‌ها واریز کنند

معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد: شهرداری‌ها نسبت به واریز نیم درصد از درآمد خود به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اهتمام ورزند.

شهرداری‌ها نیم درصد درآمد خود را به حساب کتابخانه‌ها واریز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پایه و اساس توسعه فرهنگی، بسترسازی برای ارتقا سطح مطالعه در جامعه است.

وی افزود: دیر بازده بودن نتایج اقدامات و کارهای فرهنگی در دراز مدت نباید سبب کوتاهی در این زمینه شده بلکه مسئولان باید در این راستا فعالانه‌تر عمل کنند.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بر اساس قانون باید کمیته نهضت مطالعه مفید هر دو ماه در تمام شهرستان‌های استان برگزار شده و مصوبات آن اجرایی شود.

شیخ‌زاده یادآور شد: باید نتایج جلسات سبب برنامه‌ریزی بهتر در حوزه فرهنگی و ارتقا سطح کتابخوانی در بین مردم شود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نیم درصد درآمد خود را به حساب کتابخانه‌ها واریز کنند گفت: با توجه به لزوم گسترش و تجهیز کتابخانه‌های استان، تمامی شهرداری‌ها باید این نیم درصد را پرداخت کنند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه بیان داشت: هم‌اکنون شش ایستگاه مطالعه مفید در فرودگاه، راه‌آهن، بیمارستان تأمین اجتماعی، بانک صادرات، دادگستری و شهرداری زاهدان راه‌اندازی شده و در شش ماه نخست امسال، شش ایستگاه دیگر در سطح شهر زاهدان راه‌اندازی می‌شود.

اسفندیار زیدآبادی افزود: بر اساس سند نهضت مطالعه مفید، 18 دستگاه در بخش توسعه فیزیکی و سخت‌افزاری کتابخانه‌ها در سطح استان باید مشارکت کنند که از جمله آنها استانداری، شهرداری، آموزش و پرورش هستند.

وی گفت: بدون مشارکت این ادارات و دستگاه‌ها توسعه و گسترش کتابخانه‌ها مقدور نبوده و به اهداف پیش‌بینی شده دست نخواهیم یافت.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به سند نهضت مطالعه مفید، بر اساس سند چشم‌انداز باید 25 درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌ها بوده و به ازای هر نفر چهار جلد کتاب، در کتابخانه‌های عمومی استان موجود باشد.

زیدآبادی اذعان داشت: این امر زمانی محقق می‌شود که تمام ادارات مربوطه همکاری لازم را داشته‌ باشند و هر چقدر این ادارات همکاری خود را با کتابخانه‌ها افزایش دهند، توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه را می‌توان به وضوح شاهد بود.

وی از استخدام 40 نیروی انسانی در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: از نظر نیروی انسانی در نهاد کتابخانه‌های استان هیچ مشکلی نداریم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان از افتتاح سه ایستگاه مطالعه مفید در زاهدان و راه‌اندازی دو کتابخانه در شهرستان چابهار و سراوان طی دو ماه آینده خبر داد.

در پایان این جلسه هر یک از اعضای کمیته نهضت مطالعه مفید در سیستان و بلوچستان به تشریح عملکرد خود پرداختند.

انتهای پیام/75004/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول