اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران مطرح کرد

کتابداری پس از معلمی محبوب‌ترین شغل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد پس از معلمی و استادی دانشگاه، حرفه کتابداری را به عنوان محبوب‌ترین شغل جامعه معرفی کردند.

کتابداری پس از معلمی محبوب‌ترین شغل

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، بیستمین گردهمایی مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان در شهرستان نور برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این همایش که برای بررسی نقاط ضعف، قوت و تبیین برنامه‌ها در سال جاری تشکیل شد، با اشاره به یک نظرسنجی در مورد محبوب‌ترین شغل‌های جامعه گفت: نتایج این نظرسنجی بسیار جالب بود چرا که پس از معلمی و استادی دانشگاه، حرفه کتابداری را به عنوان محبوب‌ترین شغل جامعه معرفی کردند.

محمداسماعیل امامزاده با بیان جمله‌ای از علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی که فرمودند "خدا را شکر می‌کنیم رزق و روزی ما را لابه‌لای کتاب‌ها قرار داد"، افزود: همه حرفه‌ها مقدسند ولی تقدس این حرفه الهی است و تاکیدات دین مقدس اسلام هم مبیّن این است که این شغل از یک جایگاه ویژه و راهبردی در نظام تربیتی و آموزشی جوامع برخوردار است پس ما باید بر نوع تلقی خودمان بر این حرفه تجدیدنظر کنیم.

امامزاده با اشاره به اینکه پایدارترین قشر مخاطب این حوزه، نوجوانان و دانش‌آموزان هستند، اظهار داشت: اگر دانش‌آموزان و نوجوانان نسبت به ارزش کتاب و تاثیر مطالعه آگاه شوند می‌توان نسبت به نتیجه‌بخشی فعالیت‌های امروز در آینده امیدوار بود و برای این مهم باید با تجربه‌های موجود، ارتباطات بهتری با این قشر برقرار کرد.

وی به اهمیت و تخصص کار کتابداری اشاره کرد و گفت: ما باید در تخصص به جایی برسیم که در رده‌بندی ده‌دهی متناسب با سن و تحصیل و دانسته‌های قبلی مخاطبین، سیر مطالعاتی ارائه دهیم و مشاور خوبی برای جامعه کتابخوان باشیم که لازمه این کار داشتن اشراف کافی به منابع مطالعاتی است.

امامزاده رعایت سه نکته را برای پیشبرد هر چه بهتر امور کتابخانه‌ها ضروری برشمرد و گفت: محیط کتابخانه‌ها باید با طراوت و شاداب باشد تا مطالعه را برای افراد دلپذیر کند و در سالن‌های مطالعه باید فضاسازی‌هایی برای دلالت افراد به مطالعه و ارتقای مطالعه مفید صورت گیرد و همچنین برخورد کتابداران با مخاطبین و تسلط آنها بر کارها باید به گونه‌ای پسندیده باشد.

همچنین در پایان از دهیاران روستاهای کردآباد و کاسه‌گر محله شهرستان نور به دلیل همکاری‌های مناسب با اداره کتابخانه‌های عمومی و کمک‌های نقدی صورت گرفته تقدیر شد.

انتهای پیام/2296/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول